Lägga ner för vintern?

Elake

nöjd
Gick med
21 Dec 2007
Hoj
Honda CB1000R-09 Grön
Så när tror ni det är dags att ställa in hojjen för vintern? Börjar bli lite kyligt på morgonen men jag kommer köra på nån vecka till hoppas jag.

Hur pass halt blir det när det går under 4 grader?

Kör året om. Torrt på vägen, varma kläder på. Bara att köra. :tummenupp

För min del känns det som att Dec, Jan och Feb är de månaderna jag inte kommer att köra. I slutändan är det ju vädret som avgör, så länge det är minusgrader blir det inget.

har ställt undan för en dryg vecka sen...
får stå fram till slutet på april

Ställer undan idag. inget nöje att köra påbyltad som en michelin gubbe...

:s

en farbror med blåvita lampor i skägget stoppa mig på E6:an o berättade att jag inte får köra med slicks :wiggle de merde körförbud!!!
lade in skönheten för vintern då jag e slöare en en sengångare korsad med en koala!
nästaår blirdet bridgetone...kanske håller hela sommrn:yoparty

Det finns en dunderlösning, komplettera i garagen med endurobågar - då håller man fart på dököttet med. :yoparty

/J

Hade tänkt ställa undan den i helgen men det var så fint väder så jag väntar in nästa istället och ser hur det ser ut då.

Får lägga ner imorgon, då åker den in i vinterförvaring pga en mkt läglig punktering på ett så gott som slutkört bakdäck....knapra tider, inte råd med ett nytt.... Laga? Ingen idé på den bakosten då den inte håller mer än max 10 mil till..

Annars hade det utan tvekan blivit ngra veckor till på hojen!

En månad till blir det väl. Köpte ett par höst handskat på Biltema men de var inge att hänga i grannen. Ingen känsla alls, för tjocka helt enkelt gick fanimig inte att slanga med

Ställde av för typ en vecka sedan, får stå till april någon gång beroende på väder..

Hade tänkt ställa undan den i helgen men det var så fint väder så jag väntar in nästa istället och ser hur det ser ut då.

Jo sådär tänkte jag också, efter att bladen bara stått hela veckan. Skulle tvättat av och vaxat upp idag. Men så var det ju för fint väder för sånt, så det blev en bomber repa på 30 mil istället. Så nu står hon här utanför lika skitig som vanligt.

Jag ska åka ända tills dom har på det där satans saltet på vägarna!

Hade nog börjat fundera på att ställa av om jag inte haft helårs försäkring..

Nää!
Minst 1 månad till innan hojen får sin vila. Det kommer alltid några fina höstdagar, visst får man se upp med höstlöv och annat skit men det är det värt.

Får kalla det en säsong.... 20mila tur idag och nu är väven framma på bakdäcket i princip. På fredag får jag min yamaha matta och då åker hojjen in i vardagsrummet !

Garagesäsongen blir påbörjad nu i veckan. Tänkte köra månaden ut men jag ska ha jour sista veckan så då kan den ställas in redan nu. Får väl ta en tur med jänkarn dom sista fina höstdagarna istället. Den är ju påställd året runt (entusiastförsäkrad).

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT