Lägg lite restips & kartor här

Status
Ej öppen för fler svar.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Gör så här, klicka på länken http://www.skane.com/position/reload_index.asp välj position och klicka på kartan för zoom.

Spar bilden och öppna i paint, rita din rutt och spar som jpg eller gif.


Rössjöholmsrundan sträcker sig genom underbar natur på små fina nyasfalterade vägar, dock är dom grusiga just nu, men till våren ska det vara nysopat, dessutom kan man åka sommarrodel i Våxtorp.
 

Bifogat

  • rorrjo.gif
    rorrjo.gif
    36.5 KB · Visningar: 385
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Här ligger Sjöbo Ring :D Fina vägar utan koskit och relativt bra sikt.
 

Bifogat

  • RRbanan.jpg
    RRbanan.jpg
    111.8 KB · Visningar: 384

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
rookie skrev:
Den rundan e kanon!!! :tummenupp Dock skulle jag valt Silvåkravägen mellan Veberöd och Harlösa istället...men det e ju jag... :)
Den är kanon men det går lösa kossor där, inte så kul att få en Ko pajlååt som passagerare.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
rookie skrev:
Hehe...helt sant! Men dock mer spännande än den i princip helt raka vägen brevid vomb kanske? (Beror nog på hur fort man kör iofs...därav mitt val...)
Flyger förbi Vomb, ett annat ställe att flya på är vid Sjöbo flygfält, kör man +200 så lyfter hela hojen över krönet :D
 

gamle

http://www.sydskanesemse.nu/
Gick med
3 Jul 2003
Ort
söder om bron till friheten
Hoj
Triumph Sprint St -05 Gixxer 1000 K6
GSXR1100R skrev:
Flyger förbi Vomb, ett annat ställe att flya på är vid Sjöbo flygfält, kör man +200 så lyfter hela hojen över krönet :D[/QUOTE

du menar sövde . jo den e go kom bara i håg det kommer en tuff s kurva väldigt fort efter flygturen :banana
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
gamle skrev:
GSXR1100R skrev:
Flyger förbi Vomb, ett annat ställe att flya på är vid Sjöbo flygfält, kör man +200 så lyfter hela hojen över krönet :D[/QUOTE

du menar sövde . jo den e go kom bara i håg det kommer en tuff s kurva väldigt fort efter flygturen :banana
jh vet det... nu :D
 

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Körde Rössjöholmsrundan förra året och den var kanon (förutom grusen). Kommer bli många rundor där iår. Får ta och prova rodel också.

Tur vi har dig som tipsar om dessa kanonvägar :tummenupp
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Påskharerundan 2005 kommer att få inslag av både GSXR1100R:s Rörsjöholmsrunda samt det jag valt att kalla Österlenrundan (Micke har du något annat namn på den?)
 

Bifogat

  • Österlenrundan.GIF
    Österlenrundan.GIF
    104.3 KB · Visningar: 499

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Maverick_ou812 skrev:
Påskharerundan 2005 kommer att få inslag av både GSXR1100R:s Rörsjöholmsrunda samt det jag valt att kalla Österlenrundan (Micke har du något annat namn på den?)
Klotrundan.. här kommer en till.
 

Bifogat

  • östra.gif
    östra.gif
    130.2 KB · Visningar: 308

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Brilljant! Den där sista är inte fel alls, kan verkligen rekommendera vägarna från Trolleholm upp mot Ljungbyhed och sen till Norra Rörum (har stuga där) och vidare mot Sösdala. Bara skog, knixiga vägar och små sjöar här o där. :tummenupp
 
Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
GSXR1100R skrev:
Rössjöholmsrundan sträcker sig genom underbar natur på små fina nyasfalterade vägar, dock är dom grusiga just nu, men till våren ska det vara nysopat, dessutom kan man åka sommarrodel i Våxtorp.

Brukar köra samma runda, men svänger vänster på väg 10 förbi Ljungbyhed (med en lite paus hos Lotta på Åsen för fika) sen förbi Krika o så upp på åsen tillbaks igen.

Favoritvägarna för min del :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
xyx skrev:
Brukar köra samma runda, men svänger vänster på väg 10 förbi Ljungbyhed (med en lite paus hos Lotta på Åsen för fika) sen förbi Krika o så upp på åsen tillbaks igen.

Favoritvägarna för min del :)
Åsen är ball, bästa sträckningen är när man kör söderut, långa härliga fullfartsböjar.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Smyg-e rundan
 

Bifogat

  • smyge.gif
    smyge.gif
    30.1 KB · Visningar: 265

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Barrundan aka Möghackejakten. Ingen nämd ingen glömd...

1. Hjälten Nr1. droppar in på Centiliter & Gram för lite god mat och juste dryck.
När allt är uppätet och uppdrucket så känns stämningen lite stel, dags att gå vidare...

2. Mooshead, här serveras det "stor stark" och några damer bjuds på cider. Damerna är s.k. MILF´s som senare skall dra till Skeppsbron2 för att skaka loss.

3. Stärkt av ytterligare några stora stark är det dags att hänga på till Skeppsbron2 för att göra succe på dansgolvet. Stället är lite stroppigt och frånvaron är stor av ärrade roadracingess att utbyta historier om senaste varvet på Knudan. MILF:sen jagar yngre brats istället.

4. Nedslagen men fast besluten att lyckas ikväll bär det av mot "the Place" -Harrys Pub där han är mer känd som "The man, the myth, the ledgend". Här går det lite bättre, några 50+ sjuksköterskor är ute på "tjejmiddag" och tycker att 42 är lammkött. Det spelas dock bara rock´n roll här och damerna vill kramas. Han slipper dock bjuda på dricka, alltid ett plus.

5. SwingIn aka. Stadt aka. Jurassic Park. Här får det hyras kavaj och slips för att komma in men vad gör man inte för kärleken? Dock funkar inte Michael Jackson movsen så bra och 50+ har ångrat sig och åker hem till gubben.

6. Trött och sliten klockan 03:00 bär det av mot sista anhalten, Tahongas pianobar, om man nu inte kan ragga eller bli uppraggad så finns det ju alltid "köbe". Tyvärr är dessa slut för kvällen. Klockan 5 ger vår hjälte upp och tar en taxi hem till hemmets lugna vrå och tänker "Fan, jag satsar mina slantar på ERF istället...." :fyllisar
 

Bifogat

  • Malmöcity.GIF
    Malmöcity.GIF
    20.5 KB · Visningar: 144

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Maverick_ou812 skrev:
Barrundan aka Möghackejakten. Ingen nämd ingen glömd...

1. Hjälten Nr1. droppar in på Centiliter & Gram för lite god mat och juste dryck.
När allt är uppätet och uppdrucket så känns stämningen lite stel, dags att gå vidare...

2. Mooshead, här serveras det "stor stark" och några damer bjuds på cider. Damerna är s.k. MILF´s som senare skall dra till Skeppsbron2 för att skaka loss.

3. Stärkt av ytterligare några stora stark är det dags att hänga på till Skeppsbron2 för att göra succe på dansgolvet. Stället är lite stroppigt och frånvaron är stor av ärrade roadracingess att utbyta historier om senaste varvet på Knudan. MILF:sen jagar yngre brats istället.

4. Nedslagen men fast besluten att lyckas ikväll bär det av mot "the Place" -Harrys Pub där han är mer känd som "The man, the myth, the ledgend". Här går det lite bättre, några 50+ sjuksköterskor är ute på "tjejmiddag" och tycker att 42 är lammkött. Det spelas dock bara rock´n roll här och damerna vill kramas. Han slipper dock bjuda på dricka, alltid ett plus.

5. SwingIn aka. Stadt aka. Jurassic Park. Här får det hyras kavaj och slips för att komma in men vad gör man inte för kärleken? Dock funkar inte Michael Jackson movsen så bra och 50+ har ångrat sig och åker hem till gubben.

6. Trött och sliten klockan 03:00 bär det av mot sista anhalten, Tahongas pianobar, om man nu inte kan ragga eller bli uppraggad så finns det ju alltid "köbe". Tyvärr är dessa slut för kvällen. Klockan 5 ger vår hjälte upp och tar en taxi hem till hemmets lugna vrå och tänker "Fan, jag satsar mina slantar på ERF istället...." :fyllisar
En vanlig lördagkväll...
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
vart på nätet hittar ni alla bra kartor ?

den enda jag har som hyfsad, e över hela skåne
http://www.skane.com/

men jag vill ha en mer detaljerad över NV skåne


o jag vet att man kan klicka på kartan, men den e ändå inte tillräckligt detaljerad. iaf inte över NV skåne
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top