Lägg dig i vs lägg dig inte i

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Snälla, säg att jag gjorde rätt!

Kommer hem ("hemlig" adress, Göteborg) och ser Snubben tvärs över gårdens Kapell ligga bredvid hans R6a.
Känner honom inte direkt, har pratat med honom 1 gång.
Ingen syns till i närheten, det står en snubbe i ett fönster ett par våningar ovanför och röker och jag frågar om han sett nått. Det hade han inte.
Skickar ett SMS till R6-killen, säger att hans kapell låg bredvid hojen och att jag lade på det igen (plus vem jag var, har ju bara pratat med honom en gång) och lägger på kapellet.
Så nu vet ju snubben att hans kapell varit av, och han vet att en snubbe som han inte direkt känner har lagt på det igen.
Jag TROR att jag hade blivit glad över om någon gjort så åt mig. Om nu någon oärlig individ hade pillat på min hoj så hade de förmodligen, om de nu hade försökt sno den och blivit avskräckta av något och tänkt komma tillbaka blivit avskräckta igen av att kapellet nu låg på. Men man vet ju aldrig.
Kanske skulle man hellre vilja ha sin hoj HELT ifred, om det inte är någon man litar på helt.

Jaja, massa svammel.

Sov gott y´a all!

//Anders.

Jag skulle helt klart bli glad om någon la på mitt kapell igen ifall det hade åkt av av okänd anledning.

Hade det nu vart som så att jag själv hade tagit av det och av någon skum anledning lagt det på marken vid sidan så skulle man ju knappast bli förgrymmad ifall man fick ta av det (och slänga det på marken?) igen.

Så nog gjorde du rätt alltid :tummenupp

Stackars R6-ägare nu bara som säkerligen kommer få ha ångest ett tag och ständigt gå o oroa sig för att hojen ska försvinna.

Vad sa ägaren till dig då?

Blir man inte kompis med andra sporthojare? :confused:
Så fort jag träffar nån här i stan med en hård båga byter vi nummer direkt ju. (för körningens skull och inte för nån fagig glassbjudning) :fakta

750RR

Har inte åkt med honom ännu, killen verkar mest åka till och från jobbet,
Sa till honom den gången jag snackade med honom att han kunde ju höra av sig om han skulle ut och åka osv. Men han har inte hört av sig.
Alla andra är ju inte som en själver, om man säger så.
Har inte fått något svar på mina SMS heller, får väl se under morgondagen.

NU går jag och lägger mig bredvid oförstående och förmodligen sur flickvän.

//Anders.

UnderDOG skrev:
Har inte åkt med honom ännu, killen verkar mest åka till och från jobbet,
Sa till honom den gången jag snackade med honom att han kunde ju höra av sig om han skulle ut och åka osv. Men han har inte hört av sig.
Alla andra är ju inte som en själver, om man säger så.
Har inte fått något svar på mina SMS heller, får väl se under morgondagen.

NU går jag och lägger mig bredvid oförstående och förmodligen sur flickvän.

//Anders.

Han tror att du raggar på honom :D

750RR

Helt rätt jag hade blivit jätte glad för då vet man ju att det finns någon i området som bryr sig och inte bara en massa puckon som inte bryr sig.

Killen kanske är på semester och inte har mobilen med sig.

maverick_750rr skrev:
Blir man inte kompis med andra sporthojare? :confused:
Så fort jag träffar nån här i stan med en hård båga byter vi nummer direkt ju.750RR

Nej det gör man inte.
Klart avvikande beteende.

Det dät ät ju lite som om man glömt stänga en dörr till bilen, då blir jag glad om nån vänlig själ drar igen den istället för att det skall stå vidöppet åt tjuvar och banditer.

Det var snällt gjort. :tummenupp

Angående att stänga bildörren: Jag skulle på jobbet en morgon(firmabil) och var in i min sambos bil för att hämta nåt ur den. Hon skulle ha den lite senare så jag lämnade nycklarna i bilen och dörren olåst. När hon sen ska ha bilen så har en snäll granne låst bilen åt henne, när han såg att den var olåst. Det var rätt tänkt, men han kunde ju inte veta att nycklarna satt i bilen...

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back