Lägenhetsproblem Göteborg

Då bor du ju billigare än mig :mad:

Jag måste också hitta en tant att bo med.

Det finns snälla tanter vid Rosnelund varje helg. Dom säger roliga saker och ger man dom en slant så får man låna deras lägenhet/rum + att man kan få en kram. Dom kanske kan laga mat med vad vet jag, det brukar ju tanter kunna.

Det är bara ett förslag från min sida.:tummenupp

Det börjar luta åt att köpa hus. Det blir ju inte dyrare än med lägenhet och man får garage, stor boyta osv. Samt fjärrkontroll till porten :tummenupp

När jag bodde i hus så tillkom det lite "sköna" ovälkomna utgifter som stavas underhåll (dränering, bergvärme,, altan, vattenfilter,trapp, målning, isolering på vinden för att spara värme etc etc förutom inköp av gräsklippare, bräder och spik e inte billigt :gnissla ) ett hus blir aldrig klart :näsblod Alltid något som måste fixas (naturligtvis på semestern :confused: )och man måste se till att ha en bra buffert.

Går någonting sönder i lägenheten som diskmaskin, torktumlare, tvättmaskin eller om vill få fönstren putsade (jag klättar f*n inte på stegar 5 m upp för att putsa fönster) så är det bara o ringa hyresvärden :)

Finns absolut fördelar med hus:tummenupp och även bostadsrätter (har erfarenheter från alla men vetskapen av att man bara har hyra och inga lånekostader eller behöver lägga undan för underhåll gör att jag personligen utan att tveka föredrar hyresrätt om man finner en man trivs med!!) men för min del blir det aldrig mera hus.

Mitt råd är att skriva upp fördelar och nackdelar innan ni börjar kolla runt oavsett boendeform och inte ta första bästa!. Om man funderar på att köpa något gemensamt gör i förväg upp vad som är "mitt och ditt" om det skulle gå åt "pipsvängen".

:tuttar med garage som vaktas av Securitas :tungan

Håller :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...