Det börjar luta åt att köpa hus. Det blir ju inte dyrare än med lägenhet och man får garage, stor boyta osv. Samt fjärrkontroll till porten
När jag bodde i hus så tillkom det lite "sköna" ovälkomna utgifter som stavas underhåll (dränering, bergvärme,, altan, vattenfilter,trapp, målning, isolering på vinden för att spara värme etc etc förutom inköp av gräsklippare, bräder och spik e inte billigt

) ett hus blir aldrig klart

Alltid något som måste fixas (naturligtvis på semestern

)och man måste se till att ha en bra buffert.
Går någonting sönder i lägenheten som diskmaskin, torktumlare, tvättmaskin eller om vill få fönstren putsade (jag klättar f*n inte på stegar 5 m upp för att putsa fönster) så är det bara o ringa hyresvärden
Finns absolut fördelar med hus

och även bostadsrätter (har erfarenheter från alla men vetskapen av att man bara har hyra och inga lånekostader eller behöver lägga undan för underhåll gör att jag personligen utan att tveka föredrar hyresrätt om man finner en man trivs med!!) men för min del blir det aldrig mera hus.
Mitt råd är att skriva upp fördelar och nackdelar innan ni börjar kolla runt oavsett boendeform och inte ta första bästa!. Om man funderar på att köpa något gemensamt gör i förväg upp vad som är "mitt och ditt" om det skulle gå åt "pipsvängen".

med garage som vaktas av Securitas
Håller