Lägenhet sökes i Hbg.

Det var inte ägaren. Jag låter det bero eftersom jag hellre har plats till min bil, hoj och nära till jobbet.

Det var ju skönt att det inte var fastighetsägaren, för det ser inte bra ut om de är inblandade i den typen av affärer. Det är illa nog att det är hyresgästen själv. Egentligen borde han bli av med sitt kontrakt om han ändå inte behöver det själv - utan ersättning. Jag skulle anmält hyresgästen i fråga till berörd fastighetsägare så att denne håller ögonen på honom i samband med någon framtida bytesaffär även om du inte är intresserad av lägenheten i fråga av andra anledningar. Det är sådant här som sätter hyresmarknaden ur spel. Alla borde dra sitt strå för att försöka hålla marknaden ren från den här typen av personer som försöker tjäna en hacka på något som inte tillhör dem i första taget.

Ripster, köp Helsingborgs Dagblad de dagarna när det är bostadsannonser. Där annonseras ut lägenheter. Ett annat tips är att kolla på de större bostadsbolagens hemsidor. Vissa bolag lägger ut lägenheter där. Ett tredje alternativ är att ta reda på mindre privata fastighetsägare och kontakta dem direkt via brev eller telefon.

Växa förvaltning i Göteborg har huset där jag bor. Tror de har något.

*/ ?>
Back