Lägenhet i umeå?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag kom på igår att jag som vanligt är dum i hela skallen och har inte sökt lägenhet än. Ska studera där till hösten. Nån som vet hur svårt det är att få en etta och hur lång tid det tar? Nån som hyr ut privat här på sporthoj kanske? Fick en jävla massa ångest nu iallafall, känns som att jag kommer vara tvungen att agera uteliggare och våldgästa de få¨människor jag känner i umeå hela tiden i flera månader. Det är ju rätt så skit..

mb skrev:
2146743 Om du inte har reggat dig här än, så räkna med 2 år.
http://www.bostaden.umea.se/
Alternativet är att se sig om efter något privat.
Reggade mig idag :/ Ska ringa och höra angående "bostadsakuten" också efter 13:00 idag med dom som kan. Fan va dum man är. Hur gör man för att se sig om privat om lägenheter i umeå när man bor i älvsbyn? :va

honkiie skrev:
2146709 Jag kom på igår att jag som vanligt är dum i hela skallen och har inte sökt lägenhet än. Ska studera där till hösten. Nån som vet hur svårt det är att få en etta och hur lång tid det tar? Nån som hyr ut privat här på sporthoj kanske? Fick en jävla massa ångest nu iallafall, känns som att jag kommer vara tvungen att agera uteliggare och våldgästa de få¨människor jag känner i umeå hela tiden i flera månader. Det är ju rätt så skit..

Min bror har en som han inte skall bo í nästa termin (eller över sommaren). Kan kolla med honom hur det är med överlåtandet av den. Den är tydligen okej. Återkommer med mer info när skitungen vaknat o svara telefonen :gnissla

Ring Cityfastigheter och hör om dom har något ledigt: 090-145950
Dom har nyss fått en ny ägare men det märks väl när du ringer, kommer bara inte på vad det nya namnet är.

Kolla med Balticgruppen, jag stod inte i ngn kö och fick lägenheten dagen efter att jag ringde. Dock kostar det mer än det smakar, tyvärr.

Rohlen skrev:
2147069 Kolla med Balticgruppen, jag stod inte i ngn kö och fick lägenheten dagen efter att jag ringde. Dock kostar det mer än det smakar, tyvärr.
De har satt hyran för att maximalt utnyttja bidragssystemet. Ett litet skitet rum i deras skokartongskomplex kostar 3800 kronor (12 mån basis) + el, men företaget riktar sig till de som inte kommer att jobba och därmed får 1300 i bostadsbidrag.

Att få tag på en etta direkt är nästan omöjligt men med bostaden.se´s system om att deras kunder går före i kön så tjänar du rätt så mycket på att bo en termin i korridor eller så och sen börja söka.
Annars så kostar en tvåa inte många hundringar mera än en etta och då har du ju ett rum åt hojen ;)

Annars så finns det ju en massa människor som hyr ut i andra hand, svart såklart. Spana efter annonser på blocket eller sätt ut en själv.

edit: balticgruppens lägenheter är definitivt inte prisvärda.

Håller på att kolla lägenheter i Umeå jag med, stått i kö ett halvår än så länge, men ska försöka få ett korridor-boende, för jag har även en lägenhet i luleå, ska pendla på helgerna.

Eller hos någons källare eller liknande, om nån har plats över :)

honkiie skrev:
2146709 Jag kom på igår att jag som vanligt är dum i hela skallen och har inte sökt lägenhet än. Ska studera där till hösten. Nån som vet hur svårt det är att få en etta och hur lång tid det tar? Nån som hyr ut privat här på sporthoj kanske? Fick en jävla massa ångest nu iallafall, känns som att jag kommer vara tvungen att agera uteliggare och våldgästa de få¨människor jag känner i umeå hela tiden i flera månader. Det är ju rätt så skit..

Med den lilla kötiden så får du tyvärr vänta ett par år innan du kan få tag i nått vettigt...

blocket.se och "privat" hyreshus är det som gäller för dig, bara att att ringa till dom varje morgon för att kolla om det blivit nått ledigt! :tummenupp

TjReal skrev:
2147015 Om du kan tänka dig bo i Holmsund 1,5 mil utanför Umeå så kolla med honom ---> http://www.skargardsbostader.se/ Kanske har nån billig 1'a.. Bussar går titt som tätt upp till stan och de går via Uni.

*edit* Fler fastighetsägare i H-sund---> http://www.buref.se/

Buref har fastigheter även i Umeå, sen finns det ju ett gäng privata värdar.
Problemet är att det finns fan inga smålägenheter längre, och efterfrågan är enormt mycket större än tillgången.

Jag känner väl till ett gäng privata hyresvärdar, men dom har nog inget mindre än treor.

Varje år brukar det bildas kollektiv som delar på större lägenheter, men det är en skitkass lösning för det mesta, men kan funka ett tag tills man får tag på något annat.

:yoparty

MONTANA 29
Montana 29 är optimalt som utyrningstält. 30 Kvm och 2,65 m högt. Stabilt ramverk som verkligen stoppar för påfrestningar.
Tältet kan förses med innertält M19 eller M29. Det betyder att antingen kan man ha ett innertält som täcker 4 meter på längden och lämnar 2 meter som utrymme för kök och matplats.
Eller so kan man ha ett M29 som täcker in hela utrymmet under yttertältet.
I M19 fallet så ryms 6 sängar + sittgrupp och en eller två garderober samt sängbord vid varje säng, i innertältet.

OBS!
Här kan du möblera efter eget tycke!

Bifogat

• delete tält.jpg
    delete tält.jpg
    9.4 KB · Visningar: 104
vafan köp en lägenhet, kostar väl inte mer än en motorcykel där uppe...

mb skrev:
2147826 De har satt hyran för att maximalt utnyttja bidragssystemet. Ett litet skitet rum i deras skokartongskomplex kostar 3800 kronor (12 mån basis) + el, men företaget riktar sig till de som inte kommer att jobba och därmed får 1300 i bostadsbidrag.

Jo jag känner till det allt för väl då jag bor där själv, svider extra mycket när jag inte får bostadsbidrag, överväger allvarligt att byta till nästa termin. Skitet rum i en skokartong var huvudet på spiken, inte gediget för fem öre.

mb skrev:
2147826 De har satt hyran för att maximalt utnyttja bidragssystemet. Ett litet skitet rum i deras skokartongskomplex kostar 3800 kronor (12 mån basis) + el, men företaget riktar sig till de som inte kommer att jobba och därmed får 1300 i bostadsbidrag.
Är det dåliga lägenheter då? Hur lätt är det att få bostadsbidrag? Ligger lägenheterna långt från universitetet?

Rohlen skrev:
2148087 Jo jag känner till det allt för väl då jag bor där själv, svider extra mycket när jag inte får bostadsbidrag, överväger allvarligt att byta till nästa termin. Skitet rum i en skokartong var huvudet på spiken, inte gediget för fem öre.
Ah, min fråga till mb känns helt plötsligt överflödig.

honkiie skrev:
2148092 Är det dåliga lägenheter då? Hur lätt är det att få bostadsbidrag? Ligger lägenheterna långt från universitetet?

Ah, min fråga till mb känns helt plötsligt överflödig.
Alltså, de är ju inte fallfärdiga, men ingen kvalite heller, ligger 5-10 min promenad från universitetet. Dock känns inte 4800 för 25 kvm särskillt prisvärt.

IronMike skrev:
2148065 vafan köp en lägenhet, kostar väl inte mer än en motorcykel där uppe...

Man brukar alltid ha ett par hundra tusen över när man precis ska iväg och studera :rolleyes:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg