Lägenhet i sthlm att hyra ut????

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
Hejsan, mitt namn är Marcus...

Och jag är påväg att flytta till sthlm, av personliga anledningar, men mest för min sport´s skull!! Och jag är ute & letar efter nånstans att bo!

Jag är en lugn o skötsam liten pojke som gärna skulle hyra en lägenhet...
En tvåa vore det ultimataste, men etta funkar oxå, jag kommer att träna inne på söder på zinkensdam, så jag skulle inte vilja ha allt för långt å ta mig till träningarna, så kom gärna med förslag om ni har nåra!?

Annars tar jag tacksammt mot tips på sajter där man kan söka, förutom blocket där ja kollar själv... men alla TIPS är varmt välkommna!

MVH...

Skriv att du är norrlänning eller från dalarna och bara pysslar med nyckelharpa och täljer smörknivar dagarna i ända. Skoja ba, men det är inte lätt om du inte köper en lägenhet. Tyvärr. Det blir nog andrahandsträsket i annat fall. Kolla på blocket.se. Jag bodde på 4 ställen, innan jag köpte, under ett halvår 1998 när jag flyttade hit.

Nicke skrev:
Skriv att du är norrlänning eller från dalarna och bara pysslar med nyckelharpa och täljer smörknivar dagarna i ända. Skoja ba, men det är inte lätt om du inte köper en lägenhet. Tyvärr. Det blir nog andrahandsträsket i annat fall. Kolla på blocket.se. Jag bodde på 4 ställen, innan jag köpte, under ett halvår 1998 när jag flyttade hit.

assså, jag är ju väldigt lugn på riktigt, å kommer bara jobba å träna hela dagarna ända, så det är vad jag kommer å säga oxå! :)

Men jag håller på kollar på andrahand, om man hittar någe intressant kanske man köper... får se, men som det ser ut just nu är det andrahand jag letar efter...

glömde säga att om ni vill ha tag på mig kan ni nå mig på 073-98 55155

marcus var namnet! :tummenupp

p.s är även rätt snygg, så finns det nån som vill ha en inneboende på 20 år... så kan ni oxå höra av er! :rofl

kan möjligtvis köra balongdansen som fredagsaktivitet om det krävs! :banana d.s

maccan#22 skrev:
Hejsan, mitt namn är Marcus...

Och jag är påväg att flytta till sthlm, av personliga anledningar, men mest för min sport´s skull!! Och jag är ute & letar efter nånstans att bo!

Jag är en lugn o skötsam liten pojke som gärna skulle hyra en lägenhet...
En tvåa vore det ultimataste, men etta funkar oxå, jag kommer att träna inne på söder på zinkensdam, så jag skulle inte vilja ha allt för långt å ta mig till träningarna, så kom gärna med förslag om ni har nåra!?

Annars tar jag tacksammt mot tips på sajter där man kan söka, förutom blocket där ja kollar själv... men alla TIPS är varmt välkommna!

MVH...

Kop nagot sa slipper du allt skit. Rosta sedan sa att det blir marknadshyror, da forsvinner dessa elandiga bostadsbrister.

så du SKA spela med smm trotts allt :4skrika
kan eventuelt ha en lägenhet men bara under 3mån.

Vet hur pissigt det är att få tag på plejs o bo och hittar du nåt så är det säkert inte där du vill bo heller...
Känner man inte folk kan man nästan glömma det - nästan.

Vad tränar du?

spoon skrev:
så du SKA spela med smm trotts allt :4skrika
kan eventuelt ha en lägenhet men bara under 3mån.

ja så ligger det till! :)

jasså, vart å när då isåfall? du får gärna höra efter lite, lättare med folk i sthlm, dom har ju lite mera koll... jag ¨åker upp till sthlm på onsdag för å kolla läget å så!

btw, jag spelar amerikansk fotboll om det var det du ville veta? :D

Leta upp en bra lägenhet på nån sida och åk dit o snacke mer personen
sen så erbjuder du honom svarta pengar.
Men under tiden samtalet pågår så spelar du in allt med en liten bandare
och går sen till hyresvärden o spelar upp det.
Vipps så blir han uppsagd och du kanske har chans att få den.

Bort med svinen som tar svarta pengar o förstör bostadmarkanden. :yoparty

maccan#22 skrev:
ja så ligger det till! :)

jasså, vart å när då isåfall? du får gärna höra efter lite, lättare med folk i sthlm, dom har ju lite mera koll... jag ¨åker upp till sthlm på onsdag för å kolla läget å så!

btw, jag spelar amerikansk fotboll om det var det du ville veta? :D

du har pm

Dennis75 skrev:

'

nu hänger ja inte med, är det fel utav folk å hyra ut i andra hand tycker du? :rolleyes:

maccan#22 skrev:
'

nu hänger ja inte med, är det fel utav folk å hyra ut i andra hand tycker du? :rolleyes:

det han syftade på var svart 1:a handskontrakt.
betala för en hyresrätt inte så smart men nödvändigt ont.
och jävla onödigt :kocko

sweborn skrev:
Kop nagot sa slipper du allt skit. Rosta sedan sa att det blir marknadshyror, da forsvinner dessa elandiga bostadsbrister.
?? Tror du? Det blir i princip samma sak fast ännu lite mer segregerat. Inte alltförmånga som vill pröjsa 10-15K i månaden för en central 2:a. Ska man då ha en rimlig hyra får man flytta långt utanför stan.
Mao precis som i dag. Bostadsbrist i innerstan men ju längre ut du flyttar ju lättare är det att få lya.

Dennis75 skrev:

Varför är det inte ok att ta svarta pengar för ett kontrakt när det är ok att ta ut en hög andrahandshyra? :confused:

KawaChris skrev:
Varför är det inte ok att ta svarta pengar för ett kontrakt när det är ok att ta ut en hög andrahandshyra? :confused:

Det är inte ok att ta ut en hög andrahandshyra. Det finns ett antal fällande domar i det ämnet där uthyraren har fått betala tillbaka pengar(oftast efter hyresgästen flyttat). Bruksvärdesprincipen gäller dvs i praktiken får man inte ta ut mer än vad allmännyttan tar i samma område.

KawaChris skrev:

Hyr du ut i andrahand får man lägga på max 15% på hyran OM lägenheten är möblerad. Annars får man bara ta ut det man betalar själv.

En kompis och hans tjej hyrde i andrahand under 2 år. Vid ett tillfälle damp en hyresavi ner i brevinkastet som egentligen var den ordinare hyresgästens. De upptäckte då att de betalade 2000:- för mycket varje månad. De anmälde till hyresnämnden som gav dem rätt. Den ordinarie hyresgästen har nu dömts att betala 40.000:- kr i klumpsumma till mina polare för att han/hon kryddat hyran för mycket när hon hyrt ut...

Anders R skrev:
Det är inte ok att ta ut en hög andrahandshyra. Det finns ett antal fällande domar i det ämnet där uthyraren har fått betala tillbaka pengar(oftast efter hyresgästen flyttat). Bruksvärdesprincipen gäller dvs i praktiken får man inte ta ut mer än vad allmännyttan tar i samma område.

De där fällande domarna är ju en droppe i havet. I verkligheten blir man garanterat blåst på minst en tusenlapp varje månad när man hyr i andrahand. Hyr man möblerat så brukar möblerna bli väldigt högt värderade..

korvgubbe skrev:
De anmälde till hyresnämnden som gav dem rätt. Den ordinarie hyresgästen har nu dömts att betala 40.000:- kr i klumpsumma till mina polare för att han/hon kryddat hyran för mycket när hon hyrt ut...

Det där har jag också rekommenderat folk att göra, däremot tycker jag det är helt förkastligt. Men man måste väga:

40.000skr vs Helt förkastligt

Min moral tar slut långt innan dess. :gnissla

Markus skrev:
Det där har jag också rekommenderat folk att göra, däremot tycker jag det är helt förkastligt. Men man måste väga:

40.000skr vs Helt förkastligt

Min moral tar slut långt innan dess. :gnissla

Jag skulle säker känna mig lockad att dryga ut månadspengen en aning om jag hade en lägnehet att hyra ut men å andra sidan kunde jag inte låta bli att dra på smilbanden när jag hörde det meddelande mina polare fått på telefonsvararen från tjejen som hyrde ut lyan som blev återbetalningsskyldig..

"- faan.. dålig still asså.. häre jag schysst å hyr ut min lya va.. så fan bränner ni mig å anmäler mig vaffan... så jälva dålig stil asså... jag var ju schysst mot er å lät er bo i min lya va..!" :hihi

Helt rätt att sätta dit ockrare.
Jag blev erbjuden en 1:a i Majorna på 17 kvm för 3500:- i månaden (inkl P-plats förvisso). Dessutom delvis i vidrigt skick.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8