Lägenhet i Gbg

Fireblejd

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kommer snart
Vet att det är ett långskott, men det är alltid värt ett försök att slänga ut en blänkare. Om det finns NÅGON som vet om någon som är i flyttartagen, eller som kanske vill hyra ut sin lgh i andrahand under en längre tid, räds då icke att kontakta mig!

Jag är rätt snäll och luktar gott. Dito flickvän följer med, så det blir ingen ungkarlslya. Ekonomi finnes.

/Andreas

Mark på skruten dator:

Sök på boplatsgbg.se eller var de nu heter. Där fixade jag en lya på kort tid. Har du möjlighet att logga in där och jaga på förmiddagarna så kan jag lova att du har lya inom kort. MEN då måste du jaga hårt. logga in mer eller mindre jämnt, sök på alla bostäder. Då kommer du få en egen vrå.

MEN håll du tråden "alive" så kanske du hitta´r nåt annat,.

hey ho
lets go

nu ska mark supa sig sketfuyll o välta fjortisar haha :fyllisar

Skrutten skrev:
Mark på skruten dator:

Sök på boplatsgbg.se eller var de nu heter. Där fixade jag en lya på kort tid. Har du möjlighet att logga in där och jaga på förmiddagarna så kan jag lova att du har lya inom kort. MEN då måste du jaga hårt. logga in mer eller mindre jämnt, sök på alla bostäder. Då kommer du få en egen vrå.

MEN håll du tråden "alive" så kanske du hitta´r nåt annat,.

hey ho
lets go

nu ska mark supa sig sketfuyll o välta fjortisar haha :fyllisar

tyvärr blev han ente sketfull :brinnerup

Skrutten skrev:
Mark på skruten dator:

Sök på boplatsgbg.se eller var de nu heter. Där fixade jag en lya på kort tid. Har du möjlighet att logga in där och jaga på förmiddagarna så kan jag lova att du har lya inom kort. MEN då måste du jaga hårt. logga in mer eller mindre jämnt, sök på alla bostäder. Då kommer du få en egen vrå...

Har sökt en massa bostäder där. Måste man fingera sin årsinkomst något alldeles fantastiskt, eller ska det gå att få en lya även om man inte håvar in miljonbelopp varje år? Finns det något grundtips för att passa in i deras urval?

Angående Bergsjön och Hammarkullen så är det inga problem, jag äger skottsäker väst och batong. :)

Backdraft skrev:
Har sökt en massa bostäder där. Måste man fingera sin årsinkomst något alldeles fantastiskt, eller ska det gå att få en lya även om man inte håvar in miljonbelopp varje år? Finns det något grundtips för att passa in i deras urval?

Angående Bergsjön och Hammarkullen så är det inga problem, jag äger skottsäker väst och batong. :)
Det är inte boplatsgbg som gör urvalet, det är varje enskild hyresvärd som gör. Boplatsgbg är en tjänst som erbuds hyresvärdar och lgt-sökande och är ingen hyresvärd i sig.

Backdraft skrev:

Nej, jag sökte dit på en 17 000 kronors lön. Den är ju inte särskilt märkvärdig.

Mitt tips är att ligga o uppdatera sidan många många ggr per dag. Framförallt förmiddagar. De ploppar upp en lya lite då och då. DÅ gäller det att vara bland dom FEM FÖRSTA. Jag fick för mig att de var så det gick till. Men de är inget som dom själva vill skylta med. Iaf. Man kan ju se hur många som lagt in en ansökan på varja lya. är det <50 som sökt så ligger man ju bättre till än om man är nån på nåra tusen. Så, summa summarum, var först med att visa intresse. Sen, om du blir en av dom fem som får titta på lyan, så väljer dom han/hon med mest bostadsbehov. Det är ju inget som kan kolla upp, så är du i akut bostadsbehov borde man ligga bra till. Fundera ut nåt bra =)

Sen är de ju såklart fett med bra att ha en arb. givare osv osv...

Vill du ha vapen till hammarkullen kan vi väl ta de via pm :hihi

Mark skrev:
Nej, jag sökte dit på en 17 000 kronors lön. Den är ju inte särskilt märkvärdig.

Mitt tips är att ligga o uppdatera sidan många många ggr per dag. Framförallt förmiddagar. De ploppar upp en lya lite då och då. DÅ gäller det att vara bland dom FEM FÖRSTA. Jag fick för mig att de var så det gick till. Men de är inget som dom själva vill skylta med. Iaf. Man kan ju se hur många som lagt in en ansökan på varja lya. är det <50 som sökt så ligger man ju bättre till än om man är nån på nåra tusen. Så, summa summarum, var först med att visa intresse. Sen, om du blir en av dom fem som får titta på lyan, så väljer dom han/hon med mest bostadsbehov. Det är ju inget som kan kolla upp, så är du i akut bostadsbehov borde man ligga bra till. Fundera ut nåt bra =)

Sen är de ju såklart fett med bra att ha en arb. givare osv osv...

Vill du ha vapen till hammarkullen kan vi väl ta de via pm :hihi

Det verkar onekligen som att blodigeltaktiken är den enda rätta. När man tänker efter så är det kanske inte så konstigt att de väljer de fem första (om nu så är fallet?) med tanke på det antal ansökningar som strömmar in.

Tack för tipsen!

Ps. Jag återkommer om det där med vapen...:tummenupp

Backdraft skrev:

Högst i prioriteringen kommer du om du råkar vara släkt med eller har lust att suga av någon på boplatskontoret.

Näst högst kommer du om du har fixat ett arbete i Göteborg och din framtida yrkeskarriär lite hänger på att du har nånstans att bo. Här gäller det även att inte bo på någon form av pendlingsbart avstånd från stan när du söker. (skriv dig hos en polare i malmö/umeå/helsingfors och låtsas söka därifrån?)

Tredje högst kommer du som kan tänka dig korttidskontrakt. Känner folk som fått ett riktigt förstahandskontrakt tack vare detta, ombyggnaden blev helt enkelt inte av....

Sen är det ju generellt sett så att hög årsinkomst och ett ordnat leverne bättrar på oddsen. Tänk på att skriva utförligt när du söker på boplats, ex. varför du söker just det eller det området ("ALLA mina vänner bor där...") samt hur fruktansvärt fullkomligt överredig du är i all din rökfrihet och avsaknad av husdjur och ungar och annat krångel.

Det finns en förteckning över alla privata hyresvärdar, tror den går att få tag på på stadsbiblioteket(?). Har hört om många som haft tur den vägen, samtliga har skrivit intresseanmälningar snarlika en arbetsansökan med cv och hela kalaset. Skickat ut "en masse" till värdarna och plötsligt har deras intresseanmälan ramlat ner på nåns skrivbord samtidigt som en lägenhet blivit ledig, de flesta kör ju inte längre med kösystem utan mer första bästa till kvarn liksom.

Har även hört om folk som haft tur på de olika privata förmedlingarna... man får ju oftast pynta nån/några tusen men det är ju i sammanhanget ganska obetydliga summor....

Lycka till!

/Z

Coola Ola skrev:
I hammarkullen och bergsjön finns det lägenheter :tungan

finns massor med lägenheter på avenyn med tyvärr är alla uthyrda gäller även hammarkullen angered mm mm..!

hornet oskar skrev:
finns massor med lägenheter på avenyn med tyvärr är alla uthyrda gäller även hammarkullen angered mm mm..!

haha, nu var du rolig! det är dock lättare att få tag på en lägenhet i ytterområdena än på avenyn, jag lovar :)

apropå privata hyresvärdar, en kompis till mig besökte kontoren hos ett gäng privata hyresvärdar och de allra flesta sa att "nej, vi har ingenting just nu men vi skriver upp dig på väntelistan" och nån eller några veckor senare hade hon en lägenhet i linnéstan. det hjälper alltså ganska mycket att visa upp sig så de ser att man är en städad person (ovanstående kanske funkar sämre om man ser ut som bröderna hårdrock).

Nyheter
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!