Lägenhet i Göteborg?

boplatsgbg.se gav utdelning för mej efter att jag sökt alla tänkbara lägenheter i 3 månader.

Pröjsar nu 2600:- (2200:- efter bidrag) för en etta på 40m2 i högsbo (7 min med hoj till GP)

abstruse skrev:
Typ fem månader va? :rolleyes:
Jo det tog 5 månader men det var ju ingen studentbostad. Och sedan ligger den ju centralt vilket är jättesvårt att få.....det var svårt då men idag är det ännu svårare.

//M

Jag har en husvagn du kan få köpa billigt, Finns ju alltid den där fina och väl skötta Campingen i askim...

Mingves skrev:
Jo det tog 5 månader men det var ju ingen studentbostad. Och sedan ligger den ju centralt vilket är jättesvårt att få.....det var svårt då men idag är det ännu svårare.

//M

Jag tror du missade poängen... :hihi

mia83 skrev:
Vekar vara helt omöjligt att få tag i en lägenhet ju. Börjar plugget den 1:a september och tänkte kolla om det finns någon här som vet var man kan hitta en lägenhet. Blir lite jobbigt att pendla, det tar för mycket av den lilla lediga tid jag kommer ha.
Snälla någon som har något tips?!?! :confused:

Jag bodde i Kungälv när jag pluggade. Helt ok, det tog ca 25 min till centralen i GBG med buss inklusive promenaden till bussen. Kanske lite dyrt busskort bara. Tar du hojen från Kungälv går det på under 15 min om du inte bryter mot några trafikregler. Surte är ju också ganska nära men mycket tråkigare än K-älv.

Troligtvis kommer du att hitta lägenhet i ett område på Hisingen som kallas för fyrklövern, Tacka nej till det i så fall om du inte är kriminell eller talar många fler språk än svenska. Sen finns det ju många fler tvivelaktiga områden i stan och jag föreslår att du fortsätter att posta här om du får napp på en lägenhet så att göteborgarna här kan tala om hur området är däe lägenheten ligger.

Kan tyvär inte ge någet tips till var du kan hitta lägenhet.

Förlåt min nyfikenhet men vad skall du plugga, kan vara avgörande för vilka områden som är bra.

Lycka till

frish

imorgon (den 24e) så släpps sistaminuten studentrummen.. först till kvarn är dte som gäller så ligg på och ring!!!

har dock inte numret framför mig.. lite detektivarbete får du göra själv ;)

frish skrev:
Jag bodde i Kungälv när jag pluggade. Helt ok, det tog ca 25 min till centralen i GBG med buss inklusive promenaden till bussen. Kanske lite dyrt busskort bara. Tar du hojen från Kungälv går det på under 15 min om du inte bryter mot några trafikregler. Surte är ju också ganska nära men mycket tråkigare än K-älv.

Troligtvis kommer du att hitta lägenhet i ett område på Hisingen som kallas för fyrklövern, Tacka nej till det i så fall om du inte är kriminell eller talar många fler språk än svenska. Sen finns det ju många fler tvivelaktiga områden i stan och jag föreslår att du fortsätter att posta här om du får napp på en lägenhet så att göteborgarna här kan tala om hur området är däe lägenheten ligger.

Kan tyvär inte ge någet tips till var du kan hitta lägenhet.

Förlåt min nyfikenhet men vad skall du plugga, kan vara avgörande för vilka områden som är bra.

Lycka till

frish

Ska gå receptarieprogrammet så jag kommer befinna mig nära sahlgrenska.
vad bra att man kan få tips om hur områdena är, lite vet man ju själv men inte allt.

t-rex skrev:
Är man kräsen blir man utan. Välkommen till verkligheten. Såg några nollor nere pa stan nyss, terminen har börjat va?

instämmer, tag det du får, ingen kommer servera dig en lägenhet på silverfat iallafall! hittar du en så är dom nog så dyra som ovanstående har skrivit tidigare........

mia83 skrev:
Ska gå receptarieprogrammet så jag kommer befinna mig nära sahlgrenska.
vad bra att man kan få tips om hur områdena är, lite vet man ju själv men inte allt.
Guldheden blir perfekt. Nära till Sahlgrenska och ett centralt bra område.

sven666 skrev:
imorgon (den 24e) så släpps sistaminuten studentrummen.. först till kvarn är dte som gäller så ligg på och ring!!!

har dock inte numret framför mig.. lite detektivarbete får du göra själv ;)

Har hittat numret :) Var ingen match att hitta det ju...Så imorrn ska jag hänga på luren, tillsammans med 5000 andra :3freak

Hej jag har en lähenhet en 1a 33kvadrat som jag ska hyra ut 1september till maj någon gång. den ligger i sisjön (kobbegården) hyra 3097 inkl el. det går ganska bra med bussar in till stan.

mueppo skrev:
Hej jag har en lähenhet en 1a 33kvadrat som jag ska hyra ut 1september till maj någon gång. den ligger i sisjön (kobbegården) hyra 3097 inkl el. det går ganska bra med bussar in till stan.

Jobbar i Sisjön, det går ganska kasst med kolchostaxi in till stan. Under rusningstiden är det nästan OK.

De e la ganska bra. Sen att man kommer till sahlgrenska utan byten e helt ok. Samt att det går att cykla in på en 25 min.

mia83 skrev:
Har lite dålig koll. Vet var det ligger men hur lång tid tar det till centrum ungefär? Hyra? Hyresvärden kan man alltid muta :lol
Verkar lite halvseriöst att först fråga om lght i gbg (vilken som helst om jag tolkade det rätt) för att sen fråga hur långt ifrån centrum det är. Vill man ha en lght på kort tid blir det nog tyvärr i utkanten av gbg OM man nu inte har kontakter/kontanter.

Lycka till Mia!! Hoppas du får din lght. :)

sharpedge skrev:
Verkar lite halvseriöst att först fråga om lght i gbg (vilken som helst om jag tolkade det rätt) för att sen fråga hur långt ifrån centrum det är. Vill man ha en lght på kort tid blir det nog tyvärr i utkanten av gbg OM man nu inte har kontakter/kontanter.

Lycka till Mia!! Hoppas du får din lght. :)

Undrade bara hur långt det var så att jag kunde kolla hur lång tid det skulle ta att komma till skolan.

mia83 skrev:
Undrade bara hur långt det var så att jag kunde kolla hur lång tid det skulle ta att komma till skolan.
Då var det en felaktig analys av mig... mycken ursäkt.

Hur gick det med telefonterrorn idag? Du skulle väl sitta och ringa sistaminutenlägenheter?

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back