Lägenhet i Göteborg?

Villee skrev:
Har ingen koll på Gbg men också letat studentbostad på annat håll och även om hyran är på 4000kr som kan verka högt så ska du inte glömma söka bostadsbidrag som du oftast får 1100kr när hyrorna är så höga dvs. det blir 2900 kr kvar och det är ju rätt normalt.

Edit: och om du hittar något med 2900kr i hyra så får du oftast inte bidraget, eller åtminstone inte lika mycket. Det optimala för att snylta på staten är att hitta något som kostar 3600kr i månad då uppnår du maxbidraget 1100kr.

Har redan checkat bidraget.. så det ska jag ju självklart söka om det blir aktuellt.

t-rex skrev:
Kollektiv.

Kul, utmanande, ofta centralt. Funkar finfint i ett par år.

"I värsta fall får det bli ett rum......" Nä, i värsta fall får du pendla. Hittar du ett ok rum, hugg det direkt!

Kollektiv... nja vill ha mitt egna..

Kolla bostadsbolaget, familjebostäder, poseidon och stenafastigheter. Har du inget mot att bo i angered, askim, bergsjön eller Västra Frölunda så är det inga problem att fixa lägenhet. Centrala ettor på 80 kvm med stukatur i taket med takhöjd på 5 meter för under 1000 kronor däremot är det brist på.

Hugg det du kan och investera i ett månadskort.

gladh

gladh skrev:
Kolla bostadsbolaget, familjebostäder, poseidon och stenafastigheter. Har du inget mot att bo i angered, askim, bergsjön eller Västra Frölunda så är det inga problem att fixa lägenhet. Centrala ettor på 80 kvm med stukatur i taket med takhöjd på 5 meter för under 1000 kronor däremot är det brist på.

Hugg det du kan och investera i ett månadskort.

gladh

Kollar på alla de där ställena. kanske är lite kräsen när det gäller olika områden :rolleyes:
men du prickade rätt på den lägeheten du beskrev. Är ju helt klart en sån jag letar efter hahahaha. :tungan

t-rex skrev:
Är man kräsen blir man utan. Välkommen till verkligheten. Såg några nollor nere pa stan nyss, terminen har börjat va?

Jag har upprop på onsdag sen börjar min termin inte förrän den 1:e.

Utan en schysst inkomst blir det svårt om du inte ska ha en studentlägenhet (vilket blir svårt även det) eller har bra kontakter.
Hyresvärdarna har inget intresse av att chansa med en stackars fattig student.

RWD skrev:
Utan en schysst inkomst blir det svårt om du inte ska ha en studentlägenhet (vilket blir svårt även det) eller har bra kontakter.
Hyresvärdarna har inget intresse av att chansa med en stackars fattig student.

Vem har sagt att jag är en FATTIG student? :tungan

Har du inte ställt dig i kö på lägenhet förrän nu säger jag bara lycka till.....men under har ju hänt förr....

///M

Som har en tvåa vid liseberg...men den ska jag ha kvar...

Mingves skrev:
Har du inte ställt dig i kö på lägenhet förrän nu säger jag bara lycka till.....men under har ju hänt förr....

///M

Som har en tvåa vid liseberg...men den ska jag ha kvar...

Ställde mig i kö i våras men det är ju försent det också.. men visste ju inte vart jag skulle söka innan dess..

Aha. Har du stått så länge så skall det nog inte vara några probs. När du reggat dig ring/gå och prata med SGS så ofta som du bara kan, tjata lönar sig. Det avar så jag fick min lght. Efter 5 mån hade jag en lght i centrala GBG. Men det tog tid...
Lycka till
//M

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back