Läge på nål förgasare FS650E??

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
Fick min Husaberg i dag :banana. Eftersom den kom direkt från England till min dörr så behöver jag ta bort strypningarna själv. Min fråga är nålen som följer med ska bytas vilket läge ska brickan sitta på?? Skulle vara mycket tacksam för ett snabbt svar JAG VILL UT OCH LEKA. :)

Hej och grattis till en superhoj! Är det en 04 eller 05?

Nålen (brickan) ska sitta i 2:a hacket uppifrån oavsett. Lycka till!

Jag hittade infon i manualen till slut men där stog det att man skulle sätta brickan i 6 hacket när hojen är ostrypt. Har jag läst fel?

Den satt i 2 hacket på den nålen som satt i när hojen var strypt.

Hmm, du kan ha rätt ändå vid närmare titt. Så här ser det ut i min manual:

Needle Position 2nd (6th) from top

Jag har alltid tolkat det som att 2:a från toppen är samma som läge 6 nerifrån eftersom nålen har 7 hack. Samtidigt så är allt annat som står inom () för avstrypningen, som:

OBDVT (OBEKR)
38 (45)
0,5 (1,5)

I 05:ans manual på webben ser jag iofs inget alls inom parentes under "Basic Carburetor Setting". Står det något i den du fick med? Eller du kanske har en 04:a du med?

Bifogar 04:ans setting del:

Bifogat

• carb.gif
    carb.gif
    19.1 KB · Visningar: 49
Last edited:
Det står ju 2nd(6th) from top. Så borde man inte räkna från top då på båda?

Basse skrev:
I 05:ans manual på webben ser jag iofs inget alls inom parentes under "Basic Carburetor Setting". Står det något i den du fick med? Eller du kanske har en 04:a du med?
I min manual (05) står inget inom parentes, fick gå efter vad som stod i 04:ans, vilket även David på Husaberg rekommenderade.

Nicke_K skrev:
Det står ju 2nd(6th) from top. Så borde man inte räkna från top då på båda?
Räkna från topp i båda...

Jockwell skrev:
I min manual (05) står inget inom parentes, fick gå efter vad som stod i 04:ans, vilket även David på Husaberg rekommenderade.

Räkna från topp i båda...

Gott då sitter den på rätt plats.

Nu är det bara den sura inkörningen kvar 2 timmar max belastning 50%. 12 timmar max belastning 75% låter lite väl mycket men det är vad som står i boken. :huvet

Nicke_K skrev:
Gott då sitter den på rätt plats.

Nu är det bara den sura inkörningen kvar 2 timmar max belastning 50%. 12 timmar max belastning 75% låter lite väl mycket men det är vad som står i boken. :huvet
Jag har nu min första service... Är svårt att köra på max 50% eller 75%, alltid någon gång är man över, men man kan ju försöka på ett ungefär. :rolleyes:

12 timmar är riktigt lång tid att sitta och fis köra. Tror att jag kommer ha problem att hålla mig på rätt sida 75% . :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT