Läder är ju alltid kung eller?

Mech

www.apan.se
Gick med
24 May 2004
Hoj
R
Dreglar över jackan men har bara haft textilkläder förr. Nu är den ju rätt så vit, så efter en tur eller två här i myggträsk så är den väl gråaktig snarare. Den kostar en del med så jag vill vara säker på att det är värt det.

Frågan lyden: Är det nån som haft vita läderkläder och hur har det varit med looksen på dem efter ett tag?

Bifogat

• icejktwhitered.jpg
    icejktwhitered.jpg
    16.7 KB · Visningar: 129
De flesta insekterna träffar på axlar och bröst.

Jag tycker det ser erfaret ut med mycket insekter på kläderna.

Mech skrev:
Dreglar över jackan men har bara haft textilkläder förr. Nu är den ju rätt så vit, så efter en tur eller två här i myggträsk så är den väl gråaktig snarare. Den kostar en del med så jag vill vara säker på att det är värt det.

Frågan lyden: Är det nån som haft vita läderkläder och hur har det varit med looksen på dem efter ett tag?
fyfan vad grüm! skulle passa till en polkaretta eller vardags när man inte åkerhoj!

Mech skrev:

Har haft ett vit/rött-skinnställ. Det fungerade alla tiders. :tummenupp
Du behöver inte oroa dig för att jackan ska bli grå. :)
Men lite små svarta prickar här och där kan dock uppkomma.

zike skrev:
Har haft ett vit/rött-skinnställ. Det fungerade alla tiders. :tummenupp
Du behöver inte oroa dig för att jackan ska bli grå. :)
Men lite små svarta prickar här och där kan dock uppkomma.
Greit!

Vita partierna på mitt ställ går aldrig att få riktigt fina. Svart är nog överlägset bästa färgen så sett.

Jag har haft ett ställ som hade vitt ok. dvs övre del av bröstkorg och axlar. Köp lädertväl och något slags läderfett. Fettet gör det lättare att få bort insekterna Vitt håller några år men efter så där 5-15 år börjar det bli grått. Hur fort beror på skinnets kvalitet samt hur det är färgat.

Det där var ta mig fan den vackraste jacka jag sett.. köp inte den,., den ska jag ha...

Anders R skrev:
Jag har haft ett ställ som hade vitt ok. dvs övre del av bröstkorg och axlar. Köp lädertväl och något slags läderfett. Fettet gör det lättare att få bort insekterna Vitt håller några år men efter så där 5-15 år börjar det bli grått. Hur fort beror på skinnets kvalitet samt hur det är färgat.
Right. 5-15 år kändes väl lite väl men man vet aldrig.

Simp skrev:
Det där var ta mig fan den vackraste jacka jag sett.. köp inte den,., den ska jag ha...
Haha.

Mech skrev:
Right. 5-15 år kändes väl lite väl men man vet aldrig.
Har haft mitt ställ i 8 år och det var beggat från början. Det stämmer som anders säger att det vita börjar bli fult efter 5< år. Om du sköter underhållningen av jackan bra så kanske den står sig bättre, men själv kommer jag att undvika vitt nästa gång.

Ååå så luktar ju läder såååå gott. Man passar ju gärna på att gosa lite extra me nån som har läderkläder. ;) :lol

Mech skrev:
Mm. Jag är singel o så med. Haha.

Så nu vet du varför tjejerna klänger sig kvar liiite längre än om du har en "vanlig" jacka på dig när de kramas. ;) *skrattar*

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år