Läckkande kylare RSV Mille

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Hej
Jag har en RSV Mille som läcker från de nitade kylarfästena (på båda kylarna!:huvet). Den ena är svetsad men läcker lite endå pga att materialet var för tunt för att svetsa.:(

Jag har blivit rekommenderad att testa Bars leaks, men jag är lite skeptisk till tillsatser.... Är det någon som har testat Bars leaks eller har något annat tipps?

Eller finns det någon i Örebro som kan svetsa skiten för en hundring? (Aluminium)

Hej
Jag har en RSV Mille som läcker från de nitade kylarfästena (på båda kylarna!:huvet). Den ena är svetsad men läcker lite endå pga att materialet var för tunt för att svetsa.:(

Hade samma problem på min Mille efter att den gått i backen, riktigt dålig konstruktion på infästningarna. Jag gjorde en provisorisk lagning med kemisk metall. Det höll hela säsongen och hade säkert hållit ännu längre, men jag fick ny kyl på försäkringen då det var fler saker som ändå behövde bytas.

Så det är ett tips att testa med det, allt beror på hur mycket tid och pengar du vill lägga på det.

Har inga bra tips när det gäller svets men om det skiter sig så verkar det finnas massor att
hämta på Ebay.de
Runt en tusing styck verkar vara dagspris.

Hade samma problem på min Mille efter att den gått i backen, riktigt dålig konstruktion på infästningarna. Jag gjorde en provisorisk lagning med kemisk metall. Det höll hela säsongen och hade säkert hållit ännu längre, men jag fick ny kyl på försäkringen då det var fler saker som ändå behövde bytas.

Så det är ett tips att testa med det, allt beror på hur mycket tid och pengar du vill lägga på det.
Tack för tippset Ska testas!

biltemas kylarcement körde jag med på bilen, funkade utmärkt

http://biltema.se/sv/Bilvard/Tatning/Kylarcement-361825/
Jag har hört för mycket dåligt om kylacement som sätter igen system osv. så nja...

Har inga bra tips när det gäller svets men om det skiter sig så verkar det finnas massor att
hämta på Ebay.de
Runt en tusing styck verkar vara dagspris.
Begagnat från ebay skippar jag, risken är stor att de läcker med. Ny för dryga tusenlappen kan vara en sista utväg, men lite surt då båda har pajjat.

Är det ingen som testat bars leaks?

Jag har med framgång lött ihop mina fästen med http://www.techno-weld.co.uk/home.html , fanns (finns?) på hobbex. Nu är hojen kraschad med krokiga kylare, men lödningarna ser ut att hålla tätt ännu (ska provtrycka när resten är ihop)

Lite tattigt men... Hade en äldre kawwa cross som läckte från kylarna och fick tipset att testa med epoxylim.
Sagt och gjort, funkade klockrent. Så länge jag hade hojjen då vill säga...

*host* *host*
Det höll i omgångar rättare sagt, vill minnas att det började regna från klarblå himmel på Kinnekulle ring...
Efter lagning 3 kanske det höll :D

Är det inte bättre att lämna de till någon kylarrenoveringsfirma för reparation. Tar du på en massa gegg nu blir det väl svårare att göra en riktig svets senare.

*host* *host*
Det höll i omgångar rättare sagt, vill minnas att det började regna från klarblå himmel på Kinnekulle ring...
Efter lagning 3 kanske det höll :D

Tru dat.
Fast det var faktiskt bara första lagningen som inte höll, den andra höll säsongen ut.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025