Läcker vid stoppie.

Räcerman

Ställer dumma frågor
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC
Halloj!

Har ett litet problem med min hoj, när jag gör stoppies läcker det bensin ur slangen under motorn, någon som vet hur jag får stopp på det?

nästan alla KTM:er läcker vid stoppies.....uppsamlingsburk är inte fel, så man inte halkar i soppan....

Aha! Då blir det till att fixa en sån helt enkelt, man tackar man tackar! :rock

Vänta nu... Ställa flottörnivån lät ju lämpligt också, får kika lite på det. Men om man ändå ska testa lite på bana är det kanske lika bra att fixa uppsamlingskärl på en gång? :crash

Jag tror det bara är 625 -02 som inte läcker vid stoppis, de med dellorto 620, och 640 (mikuni cv) samt 660 med nya fcr 41mx verkar läcka.....

Men häng på en redbullburk så slipper polarna bromsa omkull etfter du satt ned bakhjulet :tummenupp

Uppsamlingskärl är en bra lösning. Att förgasaren flödar över vid stoppies är inte så konstigt med tanke på vinkeln den utsätts för. Som Heda sa sa, det verkar bara vara 625 -02 som inte flödar över så det kommer på backen i KTM's program.
Min gammel-Hynda (XR650 -00) surade ner sig istället för att flöda ut soppan i evakueringsslangen. :mad: Men på den gick det att justera ner flottörnivån litegrann (1mm) så man inte fick motorstopp vid stoppies, utan att det blev nån skillnad på motorgången. Sen blev man en jävel på att ge mellangas vid stoppies oxå... :rolleyes: Har inte provat detta på 660'n då jag har uppsamlingskärl istället.

går det att ställa om flottörnålen på något lätt sätt till lc4sm? Jag får motorstopp näj jag gör stoppies oxå!!! Grymt störigt och ohäfftigt. Det blev bättre när jag ställde upp tommgången lite granna men inte bra, sen vill man ju inte har hur hög tommgång som hellst heller. Men om man kan fippla lite med flottörnålen så vore det ju toppen, ska den flyttas ner eller upp?

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back