carlsson747
Ny medlem
har precis bytt motor på min r1 -99, starta efter lite om och men, gick lite dåligt till en början(ojämnt) sen gick den bra...
börja ryka efter en stund, inga externa lekage,
såg nu att de va lite olja runt 4ans utblås på toppen... ran då olja direkt in i avgassystemet..
undrar nu på ev fel? ventiltätningar? kolvringar? topplockspackning? vad är mest troligt? ev andra fel??? jobbigt att riva igen!=/
börja ryka efter en stund, inga externa lekage,
såg nu att de va lite olja runt 4ans utblås på toppen... ran då olja direkt in i avgassystemet..
undrar nu på ev fel? ventiltätningar? kolvringar? topplockspackning? vad är mest troligt? ev andra fel??? jobbigt att riva igen!=/
Tror inte man ska märka av om väntiltätningarna så skulle vara borta....Möjligtvis lite rykande ..Om det nu inte är ventilhaveri på den utblåsaren så det är skador hela vägen upp i styrningen???