läcker bensin

mattia s

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2010
Hoj
kawasaki zxr750-92
Hej allihopa!! jag har en zxr750-92 som läcker bensin, vid tanklocket är där ett kopparrör som går genom tanken och ut under via en slang. kopparröret är där hål i för när man blåser i edet bubblar det i tanken. vad kan man göra?kan man plugga slangen bara eller?

Det är förmodligen avluftningen till tanken. Om den har gått av/hål på inne i tanken som det låter som(bubblar när du blåser), kan du ha andra problem i tanken som begynnande rosthål mm. Det är nog läge att demontera och undersöka noga. Om det bara gäller en enstaka transportsträcka går det att temporärt plugga slangen. Eventuellt lyfta på tanklocket om den stannar.

oj det verkar ju inte bra jag trodde det var något avrinningsrör om man spillde när man tanka eftersom det sitter sidan om tankhålet. men hur kan ett kopparrör gå sönder inne i en tank?

Är du säker på att det är kopparrör? Normalt är en tank av plåt utan lack på insidan(ibland plast men ovanligt på en landsvägshoj från 92). Hur förenar man kopparrör med plåttank? Lödning/svetsning?
Jag har ingen aning men jag föreslår du tar hjälp av mer kunniga än mig, gärna i verkligheten så de kan kontrollera tanken.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back