Läckande packboxar på Ducati 998?

tobiaseriksson

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2004
Hoj
Ducati 998 / VFR 750
Hej
Jag har en Ducati 998 02' och jag ska nu in med hojen för att fiax mina packboxar. För vänster fram läcker, är det någon mer som har haft eller hört om något liknande på en maskin som inte är mer än 2 år gammal.
Jag hörde att kvaliten på Ducatis maskiner numera skulle vara bra och att det var ett minne blott med kvalitetsproblem.
På verkstaden sa dom att det är inte omöjligt om man har otur och får in lite skräp vid fel tillfälle att något sådant kan hända.

Mvh
Tobias

Det är helt normalt att sådant händer efter 2 år. Särskilt om du har övat bus med den.

Polarens kawa 636 har efter 300 mil en läckande packbox. Killen leker inget! Det är kasst!

//jaG

Alla dämpare kan börja läcka... Inte en mina Öhlins för 25000 håller... Men det visste jag ju redan. :(

Har mycket troligt med Italiensk kvalitet att göra, gaffeln är japansk.. en bortstötningsprocess liksom..

Allt strul jag hittils stött på på ducatisar har faktist haft att göra med icke-italienska delar.. (förutom vipparmarna då, fast det problemet kom ju när man outsourcade kromjobbet från fabriken..)

/B

RSV_R skrev:
Alla dämpare kan börja läcka... Inte en mina Öhlins för 25000 håller... Men det visste jag ju redan. :(

Den gaffeln är inte till för att busa runt med :fakta

Alla gaflar läcker förr eller senare.
Kör med Öhlins gaffelolja så minskar man det något. Den är kanske dyrare, men den är SÅ mycket bättre samtidgt.

Jag knäckte 4 packboxar på 6 veckor förra året :)

Redan i år har jag knäckt 2 packboxar, eller om det bara var den ena av dem. Då lekte jag kanske bara 3 minuter hela vägen från Syndsvall till Helsingborg.

Sånt händer.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...