Läckande förgasare och kran gammal GSXR750

Jag har en läckande flottörnål/säte i Mariefred, jag ska dit snart och fanimej ska jag prova att borra (TM) innan jag beställer en ny vergazer från kina
Efter du borrat håetr måste de gradas av. De gör du med en fräsch borr så stor som möjligt går ner i sätet typ lika grov som flotörnålen är som bredast. De går göra med handhållen borrmaskin men helst i svarv såklart.
 
Tusen tack allihopa för alla svar, mycket nytt som jag lärt mig. Ska ta detta till mig och får återkomma med om jag får ordning på förgasarna eller om jag inte alls får det att fungera.
Börja för h-e inte att borra i förgasarna om du inte är expert på ämnet eller ingenjör...
Ingen har hittils rott iland med detta och ingen kommer göra det. Förgasare är precisionsinstrument skapade av japanska experter, man ska ha väldigt gott självförtroende om man ska förbättra dessa...
 
Börja för h-e inte att borra i förgasarna om du inte är expert på ämnet eller ingenjör...
Ingen har hittils rott iland med detta och ingen kommer göra det. Förgasare är precisionsinstrument skapade av japanska experter, man ska ha väldigt gott självförtroende om man ska förbättra dessa...

Jag är bara en halvt retard bonpojk och jag klarar det så de är absolut ingen raketforksning ?
 
En seg uppdatering angående förgasarna:
Jag hittade till slut läckaget: gummit som T-kopplingen sitter i mellan förgasare 1 och 2 (från vänster) föll i bitar när jag plockade isär. Passade på att plocka isär andra T-kopplingen också och där hade gummit också spruckit. Så nu äntligen läcker inte förgasarna.

Men jag har stött på några nya bekymmer:

1. Mellan flottörkoppen och förgasarna 2 och 3 (de inre förgasarna) så har de korroderat rätt mycket i spåren där packningarna sitter, det har blivit rejält med vitt pulver, hojen har bara stått så min fråga är varför blir det så? finns det något sätt att förhindra att det händer i framtiden? på packningarna så har pulvret satt sig rätt hårt, finns det något sätt att få bort pulvret från packningarna och kan dessa packningar återanvändas?
Förgasarna 1 och 4 har inte drabbats av detta.

2. När jag gasar så dröjer gasen sig kvar ett tag innan den återgår till det normala, kan detta ha med trottelnålarna att göra? eller är det trotteln/membranen som bör kontrolleras? vad isåfall ska jag kolla efter? eller kan det ha med returvajern att göra?

3. När hojen blir varm går tomgången upp en aning (till ca 2000 rpm), om man då drar tillbaka gashandtaget lite grann så går tomgången ner men när jag släpper gashandtaget igen går tomgången upp, vad kan detta bero på? ska man ens kunna dra tillbaka ett gashandtag??
Gashandtaget har förövrigt ett dödläge från viloläget tills man har vridit en aning (åt rätt håll då det vill säga) så gashandtaget verkar inte vara spänd hela tiden.

4. Mcn har vanligtvis en vakuumkran men just nu använder jag mig av en behållare för bensinen och en vanlig kran för att felsöka, kan detta påverka något hur förgasarna beter sig?
 
#1: För att förhindra har jag monterat en manuell kran. När jag kört klart och vet att jag inte kommer köra på ett tag så stänger jag kranen och låter motorn gå tills den stannar. Sedan chokar jag fullt, startar och låter den gå tills den stannar. Då är förgasarna tomma.

#2: Det kommer in tjuvluft någonstans.

#3: Gasreglaget är feljusterat så spjällen inte stänger helt. Detta kan även påverka nummer två.

#4: Nej.
 
1:

Tanka 98. Mindre etanol.
Etanol äter o-ringar. Att tömma flottörhusen innan längre uppehåll är en bra idé.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top