Läckande förgasare Honda CB 650c 1980

oppe88

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Ort
Västkusten
Hoj
Cb-500. Cafe proj
Som rubriken lyder, (och risk för dubbeltråd)

Har demonterat förgasarraden på kultköpet från förra veckan då den fick nedslag för bränsleläckage på besiktning.

Flottörkopparna har fått sig nya packningar och efter ihopmontering igår så är det tätt och fint förutom på förgasare nr1. Den som sitter till vänster ovanifrån sett, men längst till höger enl bifogad sprängskiss.

Är det någon som har bra tips på vart dessa brukar läcka? Flottören är i sin funktion!
 

Bifogat

  • honda-cb650-1980-a-canada-e-18-carburetor-assy-link_big3IMG01165891_9ce8.gif
    honda-cb650-1980-a-canada-e-18-carburetor-assy-link_big3IMG01165891_9ce8.gif
    254.9 KB · Visningar: 128
Det rinner alltså inte ur överfyllnadsslangen (nummer 20 på bilden)?
 
Det löste sig! Slog i lite spygrön karamellfärg och det rann ut vid nr 10! Nya O-ringar och saken var löst. Besiktigad för sista gången :banana
 
Lyfter tråden igen för mer förgasarfrågor!
Jag har förgasarraden enligt sprängskissen längst upp i tråden. Behöver man bestycka om förgasarna för byte till koniska luftfilter eller liknande? Eller tar de den mängd luft de behöver ändå?

Har läst lite olika kring dessa så hör mig för :musik
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top