Läckande avgaspackning

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Slängde på orginal avgassystemet för besiktning. Sen när jag satte tillbaks micronsystemet läckte det från det främre avgasröret, provade att skruva loss och rätta till men det funka inte. Det pyser och "floffar" fortfarande.
Är det onyttigt för ventiler eller annat att köra så här? För jag blir galen om jag inte får ut och köra snart :gnissla

/SVooSh

Läcker det pyttelite är det ingen fara, men om det läcker mycket att det hörs skillnad så kan du bränna ventiler etc eftersom hojen då går fetare. Är som att slänga på helsystem utan att bestycka/mappa om. Åtgärda!

cRoC skrev:
Läcker det pyttelite är det ingen fara, men om det läcker mycket att det hörs skillnad så kan du bränna ventiler etc eftersom hojen då går fetare. Är som att slänga på helsystem utan att bestycka/mappa om. Åtgärda!

Precis det jag var rädd för. Mc-firmorna lär väl hålla stängt i helgen och något ark med packningsmaterial har jag inte. Funkar det gamla trixet med mjölkpaket?

cRoC skrev:

Nu är vi ute och gissar igen! :rolleyes:

Går den fetare så bränner man väl inga ventiler?!?
Går den däremot för magert så kan detta problem framkomma!

Att nu detta skulle uppkomma av ett läckande avgassystem är tämligen otroligt!

Däremot så KAN det bli små skärsår i tätningsytan av de läckande avgasena!
Men då ska du åka bra långt!

Men att åka med ett läckande rör på sin sporthoj verkar ju lite B så jag skulle köpt nya tätningar och monterat tillbaka detta ordentligt!

Brukar det inte finnas någon packningsmassa för avgassystem på macken? Åk till någon välsorterad, något lär de ha.

Tack för alla tips.
Nu sitter en helt ny och äkta packning på. Som tur var var det ju inte så bra väder i helgen så det kändes inte lika jobbigt när hojen fick stå då :tummenupp

Meh, va gnälli du e Kamikaze kid, man måste ju få gissa lite ju.

För övrigt så var det ju bra tat det löste sig, inget vidare i vilket fall med läckade packning där.

Nej,inte gissa på mekforum! Gynnar ingen såtillvida att man inte uttryckligen säger att jag har egentligen ingen aning men det kan vara....
Håll igång Kamikaze...

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...