Läckage

Maciver

None
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
VFR -08
Har haft läckage på bågen sen jag köpte den och har inte haft tid och plats att försöka fixa det så det har varit lite av varan att fylla på olja ganska ofta, och i längden blir det ganska dyrt. :gnissla

Nu undrar jag om någon kan på de bilder som ligger här http://hem.bredband.net/smc_bilder kan säga mig var "alla" mina små läckor kan tänkas vara och vilka packningar som ska bytas i så fall.

Bilderna är inte de bästa, jag vet. :(
Ja, hojen är inte tvättad och det är en bruksbåge. :brinnerup

Maciver skrev:
Ja, hojen är inte tvättad och det är en bruksbåge. :brinnerup

En motortvättning skulle göra det mycket lättare för dig att se varifrån oljan kommer. Köp en flaska och spraya, skölj och låt torka.

Min gissning är den främre ventilkåpspackningen, eller någon/flera av gummipackningarna runt de bultar som håller ventilkåpan. Finns inte så mycket annat att välja på heller när det är olja så högt upp på motorn. :tummenupp

Ventilkåpspackningen ser ut att ha varit återanvänd sju svåra år, byt. Sen har gummibluttarna (halvmåneformade) för uttagen man gjort för arborrningen av kamaxlarna torkat ut och stelnat. Nya sådana.

Använd sen sparsamt Biltemas svarta 250 graders svarta silkonpackning på tub - trots att du använde nya packningar. Sen ska den hålla tätt. Se till att även "silikona" stålbrickorna (de med gummitätning) som du drar fast ventilkåpan med. Silikona båda sidorna så att det tätar mot båda ventilkåpa och skruvhuvud. Var försiktig när du drar åt, max 10 Nm.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...