Läckage i framgaffeln

snakerider

Medlem
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
Kawa Z1000
Det är så att min ena gaffel har börjat läcka lite olja, men det läcker bara när man är ute o kör inte när hojjen står still eller när man själv trycker ihop fjädringen. Har packboxen gett upp? Hojen har bara gått 700mil och aldrig varit hårdkörd!

Det är så att min ena gaffel har börjat läcka lite olja, men det läcker bara när man är ute o kör inte när hojjen står still eller när man själv trycker ihop fjädringen. Har packboxen gett upp? Hojen har bara gått 700mil och aldrig varit hårdkörd!

Reklamation ?

Läckande packboxar är ett prbl på många cbr1000rr och ej att förglömma RSV Factory Öhlinarna som läcker olja.

Sannolikt tål inte många packboxar inte den långa vinterförvaring i komb med att många åker slang tror jag.

SJälvklart får man kolla att benet inte är skadat av ett stenskott lr dyl, behövs inte mkt.

Smörjer man inte de under vintern spricker de och de läcker.
Kan de göra oavsett mil ,ålder.

Packboxar torkar så det är bara att lämna in för byte. Lämnar du in lösa gaffelben brukar det hamna på 1100-1200 bagis.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg