läckage bensintank fixa?

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Ort
stockholm
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Jag köpte en tank från england till min cbr954 som jag tänkte ha när jag kör bana.
Problemet är att den läcker i fästet till bensinpumpen. Det är som en ring i metall där man för in pumpen och det blir inte tätt mellan pump och tank.
Någon som har erfarnehet av liknande och har tips på hur det löses. En plåtis eller vad ??
 
Ska det inte sitta någon form av gummitätning mellan pumpen och tanken. Jag bytte tank på min för ett tag sedan, har för mig det satt en gummiring där.
 
Jo, det sitter en sådan där.
Det är en lite buckla på metallringen i tanken som jag klämde ut och trodde: nu blir den tät !
Den läckte ännu mer bara.
 
Tjockt lager med blå silicon på båda sidor om gummit, låt stå i 48 timmar, Häll i bensin och låt det stå till sig då sväller packningen lite. Vips e de tätt.

Funkade på min gsxr 750

BTW JB weld kemiskmetall va? Inte bra till detta.
 
Nu har jag semester och tid att fixa tanken. Blå Silicon? Vilket märke? Tål den bensin så den inte löses upp?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top