Kz 1000 P

dalton1

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Kz1000P
Det är en 1988 kawa police special 1000 import från Arizona den går som ett spjut,men vibrerar det börjar vid ca 100km och fortsätter till 170 sen slutar det vibrera.Motorn är en vanlig z 1000 samma som varit mad sen 80talet är det nån som har ideer på vad man ska göra, eller brukar den motorn göra så.Annars går den perfekt inga missljud eller så

Bifogat

• bikecop5.gif
    bikecop5.gif
    6.1 KB · Visningar: 131
dalton1 skrev:
Det är en 1988 kawa police special 1000 import från Arizona den går som ett spjut,men vibrerar det börjar vid ca 100km och fortsätter till 170 sen slutar det vibrera.Motorn är en vanlig z 1000 samma som varit mad sen 80talet är det nån som har ideer på vad man ska göra, eller brukar den motorn göra så.Annars går den perfekt inga missljud eller så

Kommer det just i den hastigheten eller kommer det vid samma varvtal på alla växlar ?

Som snuthoj har den gått väldigt långt och hårt, kolla svinglagringar, styrlager och hjullager. Styrdämpare är ett måste på de där gamla flexande stålramarna.

Det kommer på varvtalet ,varvräknaren är för tillfället paj men jag har för mej att börjar vid ca 3200varv.Jag har drevat om då flyttade det förut började det vid 85km

dalton1 skrev:
Det kommer på varvtalet ,varvräknaren är för tillfället paj men jag har för mej att börjar vid ca 3200varv.Jag har drevat om då flyttade det förut började det vid 85km

Jag skulle börja med att kolla motorfästena.

Motorn var nyrenoverad när jag köpte den nya cylindrar kammar mm
Ramarna på dom här hojarna är extraförstärkta allt är mycket kraftigare byggt för att hålla till feta amerikanska snutar

Om det sitter balansaxlar på den så kan det (på vissa motorer.är inte bekant med just din) finnas justeringar till dreven som driver den/dom som tex på Blackbird.

.

andersbrink skrev:
Då är det läge att byta vev- och staklager och sen balansera och svetsa veven så håller den resten av ditt liv om du samtidigt viktbalanserar kolvar och stakar.

Jag håller med ang det här, på min bil var blocket redan renoverat en gång och när vi satte dit original vevstakslager kom samma symptom som på din hoj. Vi rev motorn igen (fyfan...) och bytte till tjockare vevstakslager och allt blev frid och fröjd. Lycka till!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8