kyrkan =Idioti

Gammal länk!! och ja!kristendomen är inte helt 100%..sjukdomen borde den heta.

sportarn skrev:
Finns inte internet där :D
Driver med dig, försöker vara lite iroooonisk :tungan

he he :lol jovist men det e inte varje dag man surfar på Aftonbladet.
Men nu blir det nog varje dag efter all IDIOTI...... Bättre såp-opera får man ju leta efter :banana

Ja aftonbladet är värre än hänt i veckan å se&hör tillsammans...

Lyssna på Björn Rosenströms låt som finns på nya skivan, Pop på svenska som heter En prästs bekännelser. Så tror jag att det är :gnissla

Jag förstår fortfarande inte vad det har med kristendomen? Att det finns puckade föräldrar och andra konstiga människor vet ju alla(svälter sina barn, slår dom mm). Bara för att dessa råkade vara kristna så är hela religonen dålig, kass och alla kristna är dumma. Hur skulle det ha varit om det va en hojåkare? Är alla håjåkare dåliga människor, helt puckade och hojåkning borde förbjudas.

Dra inte alla över en kam, kristendomen har gjort mycket gott för människan och gör fortfarande mycket bra saker för många utstötta i vårat samhälle därför betalar jag gärna mina 2% till dom, trots att jag inte tror på Gud eller går i kyrkan.

Qwerty skrev:
Jag förstår fortfarande inte vad det har med kristendomen? Att det finns puckade föräldrar och andra konstiga människor vet ju alla(svälter sina barn, slår dom mm). Bara för att dessa råkade vara kristna så är hela religonen dålig, kass och alla kristna är dumma. Hur skulle det ha varit om det va en hojåkare? Är alla håjåkare dåliga människor, helt puckade och hojåkning borde förbjudas.

Dra inte alla över en kam, kristendomen har gjort mycket gott för människan och gör fortfarande mycket bra saker för många utstötta i vårat samhälle därför betalar jag gärna mina 2% till dom, trots att jag inte tror på Gud eller går i kyrkan.
Vore det inte bättre att donera 2% av din lön till en organisation där pengarna går direkt till välgörenhet? En som är religiöst neutral?

Neanderthalaren skrev:
Vore det inte bättre att donera 2% av din lön till en organisation där pengarna går direkt till välgörenhet? En som är religiöst neutral?

Varför? När kyrkan idag hjälper så mycket folk och ger stöd åt folk när dom har som tyngst/svårast i livet dessutom på hemma plan, kan det bli bättre.
Det flesta uteliggare kan få mat och tak överhuvudet(ibland) och någon som tittar till dom, någon som bryr sig. Äldre människor där ens partner har dött och andra helt ensamma har mycket glädje av kyrkan. För hur många bryr sig om dom? Nu betalar jag någon annan som gör det åt mej. Men jag skänker inte pengar till andra hjälp organisationer, jag tycker mina 2% räcker gott och väl.

Det enda skönjbara i artikeln var "religiös miljö". Alla samlas snabbt för att kasta skit på kristendomen och kyrkan.
Det är nästan rasistiskt tankesätt och nazimetoder som tas till.

Som någon redan påpekat, är hela skaran hojåkare och hojkulturen i sig ansvarig för att en enskild hojåkare t ex skulle kört ihjäl en liten flicka som gått över gatan.... Väx upp!

Qwerty skrev:
Varför? När kyrkan idag hjälper så mycket folk och ger stöd åt folk när dom har som tyngst/svårast i livet dessutom på hemma plan, kan det bli bättre.
Det flesta uteliggare kan få mat och tak överhuvudet(ibland) och någon som tittar till dom, någon som bryr sig. Äldre människor där ens partner har dött och andra helt ensamma har mycket glädje av kyrkan. För hur många bryr sig om dom? Nu betalar jag någon annan som gör det åt mej. Men jag skänker inte pengar till andra hjälp organisationer, jag tycker mina 2% räcker gott och väl.
Det jag inte förstår är att du ger 2% av din lön till en religiös organisation vars tro du inte håller med om och där största delen av dina pengar går att att driva kyrkan istället för att ge pengarna till en organisation som lägger alla pengar på de behövande.

Det var ett ganska långsökt inlägg, att såga hela kristendomen för att ett par inte vet hur man har sex.

Klart sämsta tråden idag.

:trött :trött :trött

Back