Kymco 300cc vill inte starta

Kul tråd. :tummenupp
Mest snack, inge verksta :D
Klurigt. Cdi-boxarna gör ju som de vill och när de vill. Men varför börja med det dyra?

Tändstift kan paja. Även nya. Jag sparar alltid de gamla fungerande stiften när jag byter. Bra vid eventuell felsökning senare. Köp ett nytt och testa.

Vatten i soppan är lätt att se. Kan du tömma förgasaren i en torr och ren behållare så ser du om du har vatten i flottörhuset. Vattnet ligger som små kulor på botten.

Men det du borde börja med är ett nyladdat batteri och startkablar från ett friskt batteri. Kör du från ett bilbatteri så ska motorn vara avstängd.

Ett batteri som börjar bli dåligt i kombination med insprutning gör att krämen inte räcker till tändningen. Fick det problemet på min TDM900 förra vintern efter en tripp till Vaxholm i januari. Dagen efter så var det full sprutt på startmotorn men inte ett liv. Laddade batteriet. Samma sak igen. Rullade in den i garaget för tvätt och puts. Lite varmare motor och nyladdat batteri igen så startade den efter några försök, gick knackigt ett tag, sedan ok. Nytt batteri ett par månade senare och den startade direkt och gick som vanligt.

Kör du med startkablar så får vi en ledtråd. Kostar inget.

Om den inte startar med startkablar kan du testa med startgas också samtidigt som du kör med kablarna.

När det gäller service så är oljebyte det viktigaste. Ofta räcker det att byta oljefilter varannan gång. Byt varje gång eller kolla i boken om du hittar någon.
 
....klipp bort.....

@TMax500 om det är som du säger... att var 500 mil så ska det göras ventilkoll så är jag rätt säker på denna bit inte gjorts. Han sa bara han gjorde det själv för det var så dyrt. Han pratade om servicen skulle gå på 6000 kr. Då skulle även jag gjort självservice, men jag skulle ju inte skippa moment...

Så går det få fram exakt vad en 500-milsservice inkluderar?
....klippt bort....!
Det här kommer från min Kawasaki (same-same? - i allt?):


Scannable-dokument den 30 sep. 2019 11_05_43.png

Är upplösningen på bilden för dålig så PM:a din mailadress, så mailar jag den till dig.
 
Last edited:
Finns ingen kick. Ska ta och skruva isär lite i helgen. Kanske livesänd meck

Så här ser den ut. Rätt modernt åk. Insprut osv.
9b21e8140eae0dd2800d911bf3399a9e.jpg

Hur går det? :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top