Förlåt! Inte så sport, men allt jag har just nu ok!
Köpte ju en Kymco Downtown 300 i somras som rekreation. Kör mest kortare vändor så den knappt hunnit bli varm. Den startade och gick jättebra i en månad. Efter första fulltankningen började den krångla lite med att ibland inte starta på första försök.
- Soppapumpen går när tändningen slås på.
- Startmotorn går när man trycker för att starta.
- Men den tänder inte.
Fick oftast igång den genom att slå av on/off switchen på styret en gång och låta soppapumpen gå en gång extra.
Efter andra tankningen så krånglade den lite mer... men startade till slut.
Och nu när det blev kallt ute och den stått oanvänd, startar den verkligen inte alls längre.
Det luktar en aning soppa när jag står och maler på startmotorn och batteriet börjar tröttna. Vill inte nöta mer, utan lösa problemet.
Tidigare ägare gjorde självservice... bytte olja, filter stift osv. Den är lagd en gång.
Innan jag plockar isär allt, vad kan jag göra för att liksom "veta" vad det är?
Har jag tur, endast tändstift. Vad gör ni för att veta om ett tändstift är kaputt?
Lossa tändstift från motorn och trycka på start och se på gnistan?
Otur, tändspole. Hur veta om det är den?
Mer otur,... vad?
Var länge sen jag grävde ner mig i att mecka men det är kul! Så vill ju försöka lösa detta på egen hand.
Den går förresten bra när den väl startade. Men som sagt, nu vill den inte starta alls längre.
Klagar ni för mycket på att detta inte är en sporthoj tar jag bort tråden
Köpte ju en Kymco Downtown 300 i somras som rekreation. Kör mest kortare vändor så den knappt hunnit bli varm. Den startade och gick jättebra i en månad. Efter första fulltankningen började den krångla lite med att ibland inte starta på första försök.
- Soppapumpen går när tändningen slås på.
- Startmotorn går när man trycker för att starta.
- Men den tänder inte.
Fick oftast igång den genom att slå av on/off switchen på styret en gång och låta soppapumpen gå en gång extra.
Efter andra tankningen så krånglade den lite mer... men startade till slut.
Och nu när det blev kallt ute och den stått oanvänd, startar den verkligen inte alls längre.
Det luktar en aning soppa när jag står och maler på startmotorn och batteriet börjar tröttna. Vill inte nöta mer, utan lösa problemet.
Tidigare ägare gjorde självservice... bytte olja, filter stift osv. Den är lagd en gång.
Innan jag plockar isär allt, vad kan jag göra för att liksom "veta" vad det är?
Har jag tur, endast tändstift. Vad gör ni för att veta om ett tändstift är kaputt?
Lossa tändstift från motorn och trycka på start och se på gnistan?
Otur, tändspole. Hur veta om det är den?
Mer otur,... vad?
Var länge sen jag grävde ner mig i att mecka men det är kul! Så vill ju försöka lösa detta på egen hand.
Den går förresten bra när den väl startade. Men som sagt, nu vill den inte starta alls längre.
Klagar ni för mycket på att detta inte är en sporthoj tar jag bort tråden