Kylvarvätska? Suzuki gsxr 750 1992

det sjuka är att den liknar faktiskt bild1. den har nå räfflat där som ja bara ser lite av.....blir förvirrad nu, måste skruva loss kåpan och ta en bättre titt imorgon..

Är det en 750 från -92 du har så ÄR den vattenkyld! Och ja, den har små kylflänsar ändå. Bilderna var INTE på GSX-R motorer, den andra var t.o.m en Yamaha-motor.

Gixxer

Hej igen! Bilden ja la in visar under tanken! :tummenupp

Du måste lossa pasagerarsadeln med "hjälmlåset" sen får du lossa förar sadeln (2 skruv i bakkant) då kommer du åt att släppa på tankens bakre fästskruvar. Sen kan du vika upp tanken i bakkant och dra den bakåt... Den sitter nämligen bara istucken i framkant. Givetvis måste du släppa soppaslangarna och ev skruvabort bensinkranens plast vred som annars brukar ta i ramen när du lyfter tanken. Soppa slangarna brukar vara lite jävliga att komma åt... ett tips är att
palla upp tanken i bakkant med en träbit eller nåt när du lossar slangarna så kommer du åt lite lättare och lägg en trasa under framkant på tanken så du inte skaver av lacken mot ramen. :tummenupp Lycka till mvh Micke

Gixxer

Så har ser motorn ut och bilden under tanken... kylarlocket sitter under det svarta gummifästet för tanken i framkant.

Bifogat

• DSC00456.JPG
    DSC00456.JPG
    59.8 KB · Visningar: 111
  • DSC00455.JPG
    DSC00455.JPG
    52.5 KB · Visningar: 93
  • DSC00447.JPG
    DSC00447.JPG
    50.7 KB · Visningar: 98
Så har ser motorn ut och bilden under tanken... kylarlocket sitter under det svarta gummifästet för tanken i framkant.

stämmer bra!

Försökte titta och se om d var någon nivå på behållaren där men såg inte så mycket. eller det såg väldigt blått ut inuti kanske ja kan säga.. provade hälla i expansions saken men de verkade ju som att de rann ut rätt fort också under mcn..

Men som sakt man kan väl gå efter tempmätaren också som finns.

skulle starta idag men då vill den inte. jag försöker starta som vanligt.

Finns inget som kan ligga i kläm eller någon " dödarkabel" som gör något? eftersom ja lyfte tanken då.. om man inte fått dit den igen som man ska. vilket ja tror nog ja fått men..
annars är de väl batteriet.. första gången ja skulle köra så var vi tvungna ladda det. men då gick det hyfsat i 1-2 dar sen men då idag nån dag senare då gå de inte. ja tycker ändå batteriet är hyfsat OK. den försöker dra igång hojjen men vill inte riktigt..
Bytt:
Motorolja, Filter
Bromsvätska fram,bak

Kan de vara något med olja som gör något så den bli seg?
tror inte det är alltför mkt bensin men de skvallpar som i tanken då ja rör på hojjen iaf.
tänkte om ni vet något som gör så hojjen inte vill gå igång annars är det väl batteriet.

Last edited:
skulle starta idag men då vill den inte. jag försöker starta som vanligt.

Finns inget som kan ligga i kläm eller någon " dödarkabel" som gör något? eftersom ja lyfte tanken då.. om man inte fått dit den igen som man ska. vilket ja tror nog ja fått men..
annars är de väl batteriet.. första gången ja skulle köra så var vi tvungna ladda det. men då gick det hyfsat i 1-2 dar sen men då idag nån dag senare då gå de inte. ja tycker ändå batteriet är hyfsat OK. den försöker dra igång hojjen men vill inte riktigt..
Bytt:
Motorolja, Filter
Bromsvätska fram,bak

Kan de vara något med olja som gör något så den bli seg?
tror inte det är alltför mkt bensin men de skvallpar som i tanken då ja rör på hojjen iaf.
tänkte om ni vet något som gör så hojjen inte vill gå igång annars är det väl batteriet.

Låter som det kan vara dåligt med kräm i batteriet. Antingen är batteriet slut eller så laddar den inte tillräckligt. Annars kanske du har klämt nån bränsleslang när du har haft av tanken... eller så har du inte satt soppakranen på reserv... eller så är det något annat elfel...

Det som känns enklast att börja med innan du börjar felsöka är att ladda batteriet och testa att starta igen.

laddar för fullt nu, ska prova starta imorgon då jag vaknar.
jo känns som batteriet eftersom de va halvkasst redan från början.

blir nå jävla smällar ibland, som pistolskott. kan de va från batteriet de kommer när ja försöker starta ?

sanslöst. ja eftersom de smäll så får den väl soppa...
ska prova mäta batteriet, prova med startkablar!

istället för att köpa ett nytt direkt så vill jag veta om det verkligen är batteriet.

Fick man punka på ena bildäcket..
problem problem problem

Last edited:
MCN går inte igång!
jag har :
bytt motorolja och filter
kollat var ja skulle fylla på kylarvätska under tanken.
bromsolja
vid start hjälp så står den och tuggar som vanligt men slår aldrig igång! de små smäller ur avgasröret ocskå poff poff osv Vad fan kan det vara?

MCN går inte igång!
jag har :
bromsolja
vid start hjälp så står den och tuggar som vanligt men slår aldrig igång! de små smäller ur avgasröret ocskå poff poff osv Vad fan kan det vara?
Alltså finns det någon kabel eller vad fan som helst. vi trodde de va under tanken men har kollat och först så var en tändkabel av som då satt kvar längst in, fick bort och fixade till det men ingen kabel i kläöm nu vad vi kan se

MCN går inte igång!
jag har :
bromsolja
Alltså finns det någon kabel eller vad fan som helst. vi trodde de va under tanken men har kollat och först så var en tändkabel av som då satt kvar längst in, fick bort och fixade till det men ingen kabel i kläöm nu vad vi kan se

Kan du ha kastat om tändkablarna?

Hade samma problem med min. Mina stift va blöta av soppa. Ta ur dom o torka av rengör alt. byt stift.
Min starta direkt efter det. Blir lätt sur.

okej vi försökte kolla det igår men hade inte verktyg till det. Det gick inte äns ner i hålet så ska försöka få tag i bättre verktyg då. dom sitt så långt ner. hör av mig sen idag igen om hur det gick!

tack så mycket för tipsen!

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...