Kylvätska R1

NOMAD

Medlem
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Tjena,hur ska jag kontrollera kylvätske nivån och vid behov fylla på den.Tacksam för svar

NOMAD skrev:
2318554 Tjena,hur ska jag kontrollera kylvätske nivån och vid behov fylla på den.Tacksam för svar

Du måste väl fått med manualen till hojen? :)

1. Blanda till lämplig mängd kylvätska.
2. Lyft locket till expansionskärlet.
3. Fyll på. (sitter lite trångt till).
4. Klart! :)

Min hade också väldigt låg nivå när den levererades och det var faktiskt strax över min i våras så på något vis sjunker nivån något med tiden, har dock kört 1400mil nu så det är inga mängder, sen stiger ju nivån när motorn blir varm (nivån skall kollas med kall motor).

Du måste lossa på bakre bromsvätskebehållaren för att komma åt locket till expansionskärlet, locket är den "gummiplutt" som det sitter en slang i.

Det är viktigt att du tar rätt kylvätska, jag utgår från att det är etylenglykol men har inte fått det konstaterat, någon annan som vet?

Vad är noramal temparatur vid stadskörning? Min ligger vid 100-105 grader o fläkten är nästan alltid på.

NOMAD skrev:
2321263 Vad är noramal temparatur vid stadskörning? Min ligger vid 100-105 grader o fläkten är nästan alltid på.

Japp, det är där temperaturen ligger. Men ge -fn i att köra omkring i stan, det är inte bra för motorn att gå varmt, ut & kör så den får ordentlig kylning! :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg