Kylvätska försvinner i kylaren. GSX-R750

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Hej.

Har haft lite problem med min GSX-R750 -99. För kanske 200 mil sen började tempen bli allt varmare för varje tur man körde.
Och efter ett tag så gick tempen aldrig under 100 grader, även när man körde motorväg och fläkten var igång konstant.

Så jag kollade såklart expansionskärlet om det fanns vätska där. Japp självklart. Men när jag lyfte på kylarlocket, och kikade ner i kylaren fanns det inte så mkt vätska där. Så jag bytte kylvätskan totalt och problemet med att den blev för varm försvann.

För ett tag. Efter 100 mil kanske kom det tillbaka smygande, och det började närma sig 100 grader även på motorväg, så då lyfte jag på kylarlocket och såg att det var luft där igen. Fyllde på och det var inga problem.

Vad jag har märkt är det inget läckage, droppar inget om hojen, iofs om det droppar så finns det ju en hel del grejor som dropparna kan avdunsta mot men jag har letat efter ställen där vätskan kan ha läckt, men ingen lycka.

Annars går hojen hur bra som helst. Tycker det är sjukt skumt att nivån i expansionkärlet ligger på samma nivå hela tiden.

Btw: Inga oljeklumpar i kylvätskan och ingen kylvätska i olja..

Last edited:
Kylaren läcker. Köp en beg av mig för 1000kr 0768134040:tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka