Kylpastans vara eller icke vara.

jag skulle snarare vilja påstå att dom vita silikonplupparna ska sitta mellan den där stora skruven och mobot!

För inte är moderkortet så där tjockt, ni ser väl att skruven inte är gängad hela vägen.

Så först in med mässingsskruven i själva chassiet, lägg moderkortet ovanpå, trä på en silikonplutt på den stora skruven och skruva fast skiten :)

Men varför skulle man ha silikonpluppar där? Eller är detta "the new shit"?

Dom vita silikonisarna, vilken förpackning låg dom i?

Det ser nämnligen ut som något vibrationsdämpande till en hårddisk.

Dom låg i kartongen med chassit.

jag skulle snarare vilja påstå att dom vita silikonplupparna ska sitta mellan den där stora skruven och mobot!

För inte är moderkortet så där tjockt, ni ser väl att skruven inte är gängad hela vägen.

Så först in med mässingsskruven i själva chassiet, lägg moderkortet ovanpå, trä på en silikonplutt på den stora skruven och skruva fast skiten :)

Det var det jag trodde. Vi tjör på det!

Last edited:
Vid närmare titt så fanns det inte fysiskt tillräckligt med plats för siliconplupparna, så jag körde med de små skruvarna som också följde med utan något mellan.

Okej, lite mer problem.

Hur faen fäster jag mina anra HDD på den som redan sitter där? :gnissla

Bifogat

• DSCN2867.JPG
    DSCN2867.JPG
    84.2 KB · Visningar: 52
  • DSCN2868.JPG
    DSCN2868.JPG
    43.9 KB · Visningar: 36
3079439 Dom låg i kartongen med chassit.

Det var det jag trodde. Vi tjör på det!
Då borde dom vara till någon form av hårddiskupphängning.

3079624 Okej, lite mer problem.

Vilken mysko låda. HDD:n brukar ju alltid fästas framför fläktgallerna.

Du får nog göra något fulmeck :hihi

Last edited:
Okej, lite mer problem.

Edit: Löste det genom att lägga den ena disken under DVD läsaren.
Då ska vi se om det här fungerar.

Förresten, jag vill föra över all data från min nuvarande burk till den nya.
Antar att det är enklast att upprätta ett nätverk, men hur gör man det?

3079693 Edit: Löste det genom att lägga den ena disken under DVD läsaren.
Då ska vi se om det här fungerar.

Förresten, jag vill föra över all data från min nuvarande burk till den nya.
Antar att det är enklast att upprätta ett nätverk, men hur gör man det?
Kolla bara att Hdd:n får tillräckligt med kylning. Kollas enklast med Speedfan.

Kolla bara att Hdd:n får tillräckligt med kylning. Kollas enklast med Speedfan.

Frågar igen utifall nån missade det i all text.

Hur upprättar man ett nätverk?
Lär föra över data från nuvarande burken till den nya på något sätt.

Pluggade i 220V nätkabel bara för att testa om den gick igång och det gjorde den utan problem!! :yoparty

Jadu, det enklaste sättet äv väl att dra en korsad nätverskabel mellan datorerna, alt. koppla dom via en router.

Se till att dom är i samma arbetsgrupp så kommer det säkert att funka. Gör det inte det så hjälper det ofta med en omstart.

Jadu, det enklaste sättet äv väl att dra en korsad nätverskabel mellan datorerna, alt. koppla dom via en router.

Se till att dom är i samma arbetsgrupp så kommer det säkert att funka. Gör det inte det så hjälper det ofta med en omstart.

Okej, ett par frågor angående detta.

1. Lär jag ha operativet installerat på den nya burken för att det skall fungera?

2. Hur kommer det hela uppenbara sig, jag skulle vilja ha den nya burken som en ny enhet i utforskaren typ och sen föra över all skit från den gamla. Alltså att jag arbetar från den gamla och enbart har nätström till den nya som står på.

Känner mig rätt vilsen nu kan jag säga. :gnissla

Jo, du måste installera ett operativsystem på din nya dator. Efter det kan du börja föra över personliga filer/dokument. Det kommer "typ" se ut som utforskaren.

Men först, installera operativ på den nya burken.

Jo, du måste installera ett operativsystem på din nya dator. Efter det kan du börja föra över personliga filer/dokument. Det kommer "typ" se ut som utforskaren.

Men först, installera operativ på den nya burken.

Låter helbra!

Försöker få, ehum, lånade versioner av XP Pro SP2 att fungera nu. Hittat på en jag tror kommer fungera bra. Härligt att man sitter på ett Telia 0,5Mbit ADSL när det ligger på 363 MB! :stenålder

3080300 Låter helbra!

Försöker få, ehum, lånade versioner av XP Pro SP2 att fungera nu. Hittat på en jag tror kommer fungera bra. Härligt att man sitter på ett Telia 0,5Mbit ADSL när det ligger på 363 MB! :stenålder
Hehe, okej :)

Sen när du installerar så kanske du måste ha sata-drivrutiner till hands. Ibland måste man manuellt med tex en diskett trycka in dessa.

Hehe, okej :)

Sen när du installerar så kanske du måste ha sata-drivrutiner till hands. Ibland måste man manuellt med tex en diskett trycka in dessa.

Till HDD:na, eller vad syftar du på?

I BIOS hittar den ena HDDn samt DVD läsaren. Det fattas en SATA kabel som jag ska köpa imorrn så ska den stora disken också kopplas in.

Fast sen hur det fungerar i XP har jag ännu ingen aning om. :gnissla

3080434 Till HDD:na, eller vad syftar du på?

I BIOS hittar den ena HDDn samt DVD läsaren. Det fattas en SATA kabel som jag ska köpa imorrn så ska den stora disken också kopplas in.

Fast sen hur det fungerar i XP har jag ännu ingen aning om. :gnissla
Det är när du håller på att installera Xp som det kanske kan bli lite klödd (Tror det är något med att det inte finns rätt drivrutiner så att Xp hittar/kan köra hårddisken). Men den dagen den sorgen. Funkar det så är det ju inget att oroa sig för.

Skrev det mest så att du inte skulle få panik om det inte funkade och kanske tro att grejjerna är sönder.

3079486 Vid närmare titt så fanns det inte fysiskt tillräckligt med plats för siliconplupparna, så jag körde med de små skruvarna som också följde med utan något mellan.
Jaha, du fick med sådana också, trodde det där var allt du hade fått med och trodde det var någon ny fluga från mobo tillverkarna :D *hehe*

3079737 Frågar igen utifall nån missade det i all text.

Hur upprättar man ett nätverk?
Lär föra över data från nuvarande burken till den nya på något sätt.

Pluggade i 220V nätkabel bara för att testa om den gick igång och det gjorde den utan problem!! :yoparty
Hoppas att nätagget inte är för klent när du väl sätter igång med dina tunga grafiska applikationer..

Jag kör för tillfället med två nätagg i min burk, har varit lite för snål helt enkelt att köpa ett BRA nytt. Vet inte hur strömsnåla nya prollar är men dom nya grafikkorten är dock INTE snålare än vad mitt 6600gt är, den saken är säker.

Lycka till med allt :tummenupp

Last edited:
Jaha, du fick med sådana också, trodde det där var allt du hade fått med och trodde det var någon ny fluga från mobo tillverkarna :D *hehe*

Hoppas att nätagget inte är för klent när du väl sätter igång med dina tunga grafiska applikationer..

Jag kör för tillfället med två nätagg i min burk, har varit lite för snål helt enkelt att köpa ett BRA nytt. Vet inte hur strömsnåla nya prollar är men dom nya grafikkorten är dock INTE snålare än vad mitt 6600gt är, den saken är säker.

Lycka till med allt :tummenupp

Ja det hoppas jag också. Annars tänker jag hacka nordichardwares forum med mina übergrümma haXxkunskaper då det var dom som rekommenderade chassit med det inbyggda agget :hihi

Vad gör man om det är för klent, man man köra två agg alltså? Jag vette faen om jag har fysiskt tillräckligt med plats för det..

Det är när du håller på att installera Xp som det kanske kan bli lite klödd (Tror det är något med att det inte finns rätt drivrutiner så att Xp hittar/kan köra hårddisken). Men den dagen den sorgen. Funkar det så är det ju inget att oroa sig för.

Skrev det mest så att du inte skulle få panik om det inte funkade och kanske tro att grejjerna är sönder.

Det funkade utan problem, tjöpte en SATA kabel och pluggade in och det funkade direkt. Tack för varningen.

Alla i den här tråden får en 33cl virtuell öl att dela på som tack för hjälpen.

:virtuellstaropramenöl

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey