Kylfläkt Yamaha R1?

MikeSierra

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2012
Hoj
Yamaha R1 2000
Hej, min Yamaha R1 blev idag när jag segkörde i stan 110 grader varm, stannade och kollade men elfläkten hade inte startat. Stannade och lät hojen svalna. Tog isär kontaktstycket till elfläkten och provkörde den med ett batteri och den gick fint. Vilken temperatur skall fläkten starta vid? Var sitter tempgivaren som styr fläkten? Kan inte se nått mer än temperaturgivaren för instrumentet.
Cykeln är en R1 årsmodell 2000.

Står i manualen vid vilka temperaturer den går igång vid, och vilka du bör undvika :)
Tror min flärre går igång efter 100c.

Har tyvärr ingen instruktionsbok till den. Kollade den andra tråden, och om det är som det står där så borde den starta vid 105 grader, vilket den fan inte gör! Termostaten till fläkten? :va

Det kommer väl 2 kablar direkt från fläkten koppla dom direkt mot ett batteri funkar den inte då så är ju fläkten trasig, annars sitter ju termostaten till fläkten på höger kylargavel.

Det kommer väl 2 kablar direkt från fläkten koppla dom direkt mot ett batteri funkar den inte då så är ju fläkten trasig, annars sitter ju termostaten till fläkten på höger kylargavel.

Kollade fläkten precis så och den funkar fint, är det samma termostat som den som ger signal till instrumentet? Kan bara se en och den skickade signalen instrumentpanelen.:)

Hade en vipp-brytare på min retta så jag kunde starta fläkten manuellt. Lite väl nervöst att vänta in så höga temperaturer.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT