kylarvätska honda cbr 125 ?

ludwig-92

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2008
Hoj
Honda CBR 125 07
Hej vart får man tag på och vad heter kylarvätskan man skall ha till honda cbr 125 ?... vart fyller man på kylavätskan såg att den va låg igår:gnissla

så om nån kan säga vart jag får tag på kylarvätska och vad den heter så vore jag tacksam:) samt hur jag fyller på :tummenupp

Det är väl bara någon helt vanlig, antingen färdigblandad elr oblandad. Det är ju bara fylla på högst upp på kylar, som på alla andra hojar. Jag tror knappast det är något annorlunda med just cbrn. Du köper den på närmsta mack.
Se bara till att hojen inte är varm när du öppnar kylarn, annars kan du få dig en dusch med varm kylarvätska :P

Gå till närmaste mack, fråga efter Kyllar-glykol. ta en dunk och fyll den med 50-70% vatten och så tar du glykol rästen. annars så går det köra på vanligt vatten eftersom att glykolens funktion är att hålla fri från rost eller inte låta det frysa :tummenupp

eller så fyller du bara på en skvätt vatten...

så noga med koncentrationen är det inte.

vart du fyller på vet jag inte men det borde inte vara så svårt att hitta.
antingen högst upp på kylet eller i en behållare någonstans.

eller så fyller du bara på en skvätt vatten...

så noga med koncentrationen är det inte.
.

Haha stämmer, nu när det ändå är + ute så är det inte så viktigt. förra sommaren tanka jag loka i mitt kyl för att jag fick en läcka så jag tog det som gick å få tag på :yoparty

Ha hojen igång med öppet lock, så luftar du ur systemet också. För om du har luft fickor i systemet så kyler det lika bra som en glass... Funkar bara bra ett litet tag ;)

har inte fyllt på i min men har för mig att man gjorde det långt bak på den.. blev osäker själv på det xD:rolleyes:

:yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...