Kylarfläkten??

Jag har fått för mig att dom flesta hojar slår igång fläkten någonstans kring 110 grader. Min TDM 850 ska i alla fall göra det. Men jag har aldrig fått den att starta. Termostaten brukar öppna någonstans mellan 90-100 grader och dom klarar sig ofta med bara fartvinden om det inte är kökörning. Ligger man i kö och det blir varmt så slår fläkten igång för att skydda motorn.

102-103 på mina,några år nyare dock.

Hur högt har du kört innan din startat om den startat?

Henrik

så normalt e alltså att den går igång när tempen e över 100 grader...?? min har vart uppe i 101-102 nånstans å då gick inte fläkten igång, stängde då av den å bad till gud att den inte skulle börja koka...

så normalt e alltså att den går igång när tempen e över 100 grader...?? min har vart uppe i 101-102 nånstans å då gick inte fläkten igång, stängde då av den å bad till gud att den inte skulle börja koka...

Koka är det nog en bra bit kvar till den gör. Systemet är under tryck så kokpunkten på vatten är en bra bit över 100 grader och dessutom höjer glykolen som du förhoppningsvis har i kokpunkten ytterligare.

Är i själva verket väldigt vanligt med temp över 100 grader i köer och fläkten på min gixxer går t.ex. igång först i 108.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back