Kylarfäste har släppt

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hej

Ena fästet på kylaren har släpp ifrån själva kylaren (titta på bilden nedan).

Hur kan jag åter igen fästa den på kylaren? Kan jag borra rakt igenom och in i vågorna och fästa med såna där "pop-rivets" eller vad dem nu heter på svenska.

Skulle vara kul me lite hjälp för de behöver jag. Finns väl inge lim som kan hålla fast detta fäste? Ytan är plan, den har bara lossnat från svetsfogen eller vad det nu var som höll fast den.

tack

Bifogat

• radiator.gif
    radiator.gif
    14.5 KB · Visningar: 105
Det gör det nog, men tänkte om det fanns nått "bättre" sätt... än just svetsa. Annars får de bli å svetsa rå.

Swedie skrev:
Det gör det nog, men tänkte om det fanns nått "bättre" sätt... än just svetsa. Annars får de bli å svetsa rå.

Finns inget bättre än svetsning Johnny.

Och du ska väl ändå inte köra mer i år så att hitta nån som kan fixa det är väl inte så svårt.

Tyvärr bor jag lite långt borta för att fixa det till dig.

Men en vetefläta i handen och iväg till en smidesverkstad så fixar de det på 5 minuter..

Mvh Kennet

hmm! A just ja... kemisk metall! Var kan man hitta sånt?

annars så kan kusinen min svetsa åt mig.

Snabbe_jag skrev:
Var har det brustit nånstans, finns det något kvar av fästet som sticker upp eller har det brustit längst ner???
tänk dig fästet som ett L-format sådant som ska sitta på en platt yta. Det har bara lossnat och L-et är fortfarande intagt. Så, det är plan yta mot plan yta.

Swedie skrev:
tänk dig fästet som ett L-format sådant som ska sitta på en platt yta. Det har bara lossnat och L-et är fortfarande intagt. Så, det är plan yta mot plan yta.

Okej borra är ju ingen höjdare då för då är du i kylet och borrar med risk att du inte får det tätt igen.

så svetsa. Och är det panik slå ett grovt buntband om skiten bara och lite silvertape så länge......

buntband? vart kan man köpa såna som tål värmen? .. annars så funkar väl sån där metallklämma. Men vad ska man spänna runt? Finns ju inget på kylaren som man kan gå runt.

Om du tittar på den bilden så ser du att jag Paintat dit ett brett streck.

Där ska du kunna dra buntbandet igenom och det vore bra om du tog 2 st så du kryssar dem så det får lite stabilitet och eventuellt lite najtråd också.

Men svetsa det så fort du får möjlighet...

Bifogat

• radiator.gif
    radiator.gif
    15.5 KB · Visningar: 64
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti