Kylan dödade Saaben! Köpa startbatteri?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jepp, snålheten bedrog mig, big time. Har tänkt att "äh, jag köper batteri nästa månad...". Men nu spikades alltså kistlocket igen för det trötta gamla batteriet i bilen. Kylan tog dess sista livsglädje och automobilen är lika död som den där noshörningsungen som halva Sverige sörjde.

Földjfråga; Var köper jag nytt startbatteri till bra preis?

Har spanat på Mekonomen, Meca, Biltema, TH-Petterson och Batterilagret. Det är dyrt överallt. :gnissla

Behöver väl ett 55Ah minst... Storleksordning 245x175x190.

Tips mottages gärna.

Ädit: "9-3 Petrol - 98-02 Bilbatterier 62Ah 242x175x190 600A 799,00 kr" - Biltema. Någon som har erfarenheter av deras klossar?

Last edited:
Tycker du verkar ha koll på dom bästa/billigaste ställena i stan.

Kvar är väl skroten om du ska snåla ännu mer.

Nu när du har hoj så antar jag att bilbudgeten är minimal så tjöp du ett stycke el på Racingtema du.

Kolla med J-H Bil & demontering.

Nummer

Jag tror dom tar 150 kr för ett begagnat batteri. Jag köpte ett där som höll riktigt bra!

Tycker du verkar ha koll på dom bästa/billigaste ställena i stan.

Kvar är väl skroten om du ska snåla ännu mer.

Nu när du har hoj så antar jag att bilbudgeten är minimal så tjöp du ett stycke el på Racingtema du.
Verkar väl som att det blir Biltema. Frågan är dock hur man ska ta sig dit... :gnissla

Kolla med J-H Bil & demontering.

Nummer

Jag tror dom tar 150 kr för ett begagnat batteri. Jag köpte ett där som höll riktigt bra!
Köpte mina vinterhjul av dom. Bra krejer!

Ska kolla om det finns nåt gammalt blyblock till min Trollhättevagn.

Bra priser! Ska kollas upp! :tummenupp

ehhh, du kan behöva den friska luften ;)
Igår fick det bli långa benet före eftersom stumrpanzerspahrwagen var totalt urkukad vid Redbergsplatsen. :västtragikrocckskkskskzzx

Jag åker ju faktiskt kommunalt 29 gånger av 30, men nu står bilen på betalparkeringen och jag fick lägga i 90 spänn för två dagar igår... :gnissla

Last edited:
Jag åkte buss till Biltema å köpte ett bilbatteri men det var faktiskt lite jobbigt!

Jag ska med stor sannolikhet dit imorgon (lördag) så har du inte hittat en lösning då så kan du ju hänga med om du nu inte bor helt åt helvete.

Mvh Mårten

Vart är världen på vägen när biltema är för dyrt? :P

Hojta till om du behöver skjuts, du bor ju inte så långt bort o biltema är ju alltid trevligt att vandra runt på!

Jag åkte buss till Biltema å köpte ett bilbatteri men det var faktiskt lite jobbigt!

Jag ska med stor sannolikhet dit imorgon (lördag) så har du inte hittat en lösning då så kan du ju hänga med om du nu inte bor helt åt helvete.

Mvh Mårten
Verkar tungt att konka på bussen ja... :tungan

Tack för erbjudande! Har nog löst transport imorgon som det ser ut nu. :tummenupp

Vart är världen på vägen när biltema är för dyrt? :P

Hojta till om du behöver skjuts, du bor ju inte så långt bort o biltema är ju alltid trevligt att vandra runt på!
Haha, nej 799-varianten är väl övferkomligt får jag erkänna. Ett sådant får det bli.

Jag hör av mig om det inte löser sig med transport imorgon. :tummenupp :Bugar

http://www.batterilagret.se/
har iaf annonsera här hemma om batteri för en 500 ing 55ah
Kollade där i somras (när batteriet började bli lite kass :rolleyes: ) och då ville de ge mig ett pris på ~1100 spänn.

Kan hända att de kör någon drajv nu iofs. Ska kolla merom.

Edit: Och nu är SAAB död paw rektigt också. :mad: :affektionsvärde

Last edited:
nu har saab satt ihop sin sista bil.. förjävligt, lagom innan jul trevlig klapp till de anställda samt underleverantörer..

heja alliansen..

nu har saab satt ihop sin sista bil.. förjävligt, lagom innan jul trevlig klapp till de anställda samt underleverantörer..

heja alliansen..

Du menar att vi andra skall hålla ett företag i liv som inte gått plus på 20 år :gnissla

Visst är det tråkigt för de anställda men att rädda företag med skattepengar känns lite DDR.

Verkar tungt att konka på bussen ja... :tungan

Tack för erbjudande! Har nog löst transport imorgon som det ser ut nu. :tummenupp

Haha, nej 799-varianten är väl övferkomligt får jag erkänna. Ett sådant får det bli.

Jag hör av mig om det inte löser sig med transport imorgon. :tummenupp :Bugar

Kollade där i somras (när batteriet började bli lite kass :rolleyes: ) och då ville de ge mig ett pris på ~1100 spänn.

Kan hända att de kör någon drajv nu iofs. Ska kolla merom.

Edit: Och nu är SAAB död paw rektigt också. :mad: :affektionsvärde

Jag kan åka te biltema imorrn me, har inte varit där sedan rejsandet :)

Last edited:
Du menar att vi andra skall hålla ett företag i liv som inte gått plus på 20 år :gnissla

Visst är det tråkigt för de anställda men att rädda företag med skattepengar känns lite DDR.

nej, tycker inte att staten skall äga ett företag som saab men man kan iaf försöka hjälpa till.. försöka få det i rätt riktning eller vad vet jag.. undra hur mycket mindre skatteintäkter det kommer att bli nu när folk inte har jobb att gå till för att tjäna pengar och betala skatt samt hur många runt omkring som blir påverkade så som underleverantörer och deras skattepengar till statskassan.. 3500 på saab och hur många anställda ( säkert mer än 10000) som arbetar hos underleveratörer.. och på tal om thn som stad, undra hur konsumtionen kommer bli, mindre handel leder till det ena och andra.. ja resten kan du räkna ut själv..

att de inte gått plus på 20 säger en del. samtidigt så var det en medveten strategi från Gm:s sida då vi är det enda landet i världen om jag inte missminner mig där man kan skriva av/kvitta förlusten mot annat i bolaget.. undra hur många saabar som står på gm:s bakgård i usa ;) för nånstans står bilarna som tillverkats i thn..

ajja, skit var det iaf för västsverige och hela riket.. ! men vi går mot ljusare tider..

Nu är den levande igen. 795 spänn för ett Tudor hos EU Bildelar i Lerum fick det bli.

Hoppade igång lika pigg och kry som jag var imorse. :öl :död

heja alliansen..

Och du tycker att det är vårt (skattebetalarnas) ansvar att hålla folk med välbetalda jobb i ett företag som inte kan andas utan respirator? Varför ska Volvo anstränga sig då? Eller varför ska ens jag göra det? Om man inte är tillräckligt duktig på det man gör så kompenserar ju staten iaf upp för det man inte levererar själv!

Heja sossepacket!

Nu är den levande igen. 795 spänn för ett Tudor hos EU Bildelar i Lerum fick det bli.

Hoppade igång lika pigg och kry som jag var imorse. :öl :död

Glöm inte att kolla laddningen. Ofta är det regulatorn som inte vill riktigt och batteriet får inte tillräckligt med laddning. Du bör ha mellan 13-14 volt mellan polerna om regulatorn funkar som den ska.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien