R0ffe
Ny medlem
- Gick med
- 18 Jul 2023
- Hoj
- Kawasaki KX250
Hej!
Grabben köpte en KX250 99:a som är ryckig vid uppsläpp av kopplingen, så vi plockade ut lamellerna och hittade 1 lamell som var av. (dom var i stor sett nybytta innan köp)
Men hur stort glapp ska det vara på kopplingskorgen, det går att vicka den nån millimeter om man håller längst ut, är d
et något som måste utredas eller är det normalt?
Motorn gör oljan lite grå mellan mellan körningarna och oljebytena (byts efter varje körning som varar omkring 3-4 timmar), jag tycker inte det är vatten-grå, utan mer aluminium-grå.
Vi har fyllt en pet-flaska med använd olja och efter 6 månader så skiktas det gråa till längst ner och renare olja upptill, men inget vatten syns, vad kan orsaka det utan att det blir något missljud i motorn?
Hur mycket kan yttersta lamellerna (första och sista) nöta mot aluminiumkorgen, då de ligger mot aluminiumytor, kan det orsaka slitage och missfärgning?
Grabben köpte en KX250 99:a som är ryckig vid uppsläpp av kopplingen, så vi plockade ut lamellerna och hittade 1 lamell som var av. (dom var i stor sett nybytta innan köp)
Men hur stort glapp ska det vara på kopplingskorgen, det går att vicka den nån millimeter om man håller längst ut, är d

Motorn gör oljan lite grå mellan mellan körningarna och oljebytena (byts efter varje körning som varar omkring 3-4 timmar), jag tycker inte det är vatten-grå, utan mer aluminium-grå.
Vi har fyllt en pet-flaska med använd olja och efter 6 månader så skiktas det gråa till längst ner och renare olja upptill, men inget vatten syns, vad kan orsaka det utan att det blir något missljud i motorn?
Hur mycket kan yttersta lamellerna (första och sista) nöta mot aluminiumkorgen, då de ligger mot aluminiumytor, kan det orsaka slitage och missfärgning?