Kwakken är värst...

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
....på papperet...ZX10R alltså...175hk å med luffarturbon 185 vilda på 170 kilos torrvikt å 1385mms hjulbas.... :Bugar
Nån som ska köpa?? :banana
Kolla in mer på: www.kawasakinewmodels.com
 
Last edited:
Spelar nåra hk extra roll hit eller dit? Käns som att bromsar, chassi och kvalitet kommer bli den avgörande faktorn i enlitersklassen nästa år och inte att den ena har några hk mer än den andre, men det är ju bara min syn på det hela. :3freak
 
Kay skrev:
Spelar nåra hk extra roll hit eller dit? Käns som att bromsar, chassi och kvalitet kommer bli den avgörande faktorn i enlitersklassen nästa år och inte att den ena har några hk mer än den andre, men det är ju bara min syn på det hela. :3freak

Nej några få hk spelar ingen roll alls. Dessutom kan ingen veta vem som kommer ha mest hk förrän en oberoende tidning el liknande har vägt hojarna på samma våg och kört dom i samma bänk. Effekt på pappret är ju ointressant för alla utom moppefuckon. Den av hojarna som kommer vara snabbast för 90% av alla hojåkare(inkl mig själv) är den mest lätthanterliga. Skitamma om den är klenare. Men visst har tex Hondan mest effekt på bakan samt är mest lätthanterlig kommer den ju piska rejält. Så effekt är bra OM man kan använda den.

Och angående tillverkaruppgifterna så har väl inte Honda släppt sina officiellt ännu? Hur kan då ovanstående säga att kawwan vinner fabriksuppgift racet?
 
Kay skrev:
Spelar nåra hk extra roll hit eller dit? Käns som att bromsar, chassi och kvalitet kommer bli den avgörande faktorn i enlitersklassen nästa år och inte att den ena har några hk mer än den andre, men det är ju bara min syn på det hela. :3freak

Fan, är du helt jävla tokig! Klart dom där extra 1 ½ hästarna gör skillnad. Hur ska man annars va snabbast från krovmojjen?! :kocko






















:rolleyes:
 
KIRE skrev:
Nej några få hk spelar ingen roll alls. Dessutom kan ingen veta vem som kommer ha mest hk förrän en oberoende tidning el liknande har vägt hojarna på samma våg och kört dom i samma bänk. Effekt på pappret är ju ointressant för alla utom moppefuckon. Den av hojarna som kommer vara snabbast för 90% av alla hojåkare(inkl mig själv) är den mest lätthanterliga. Skitamma om den är klenare. Men visst har tex Hondan mest effekt på bakan samt är mest lätthanterlig kommer den ju piska rejält. Så effekt är bra OM man kan använda den.

Och angående tillverkaruppgifterna så har väl inte Honda släppt sina officiellt ännu? Hur kan då ovanstående säga att kawwan vinner fabriksuppgift racet?
Ähh det är ju inte så noga med små skillnader...men uppgifterna imoponerar iaf, sen får ju bänkningar visa vad som stämmer...Kawan är ju värst hitills....
Honda är ju kända för att dra till med effekten -exvis: Blade 00an å Blackbirden....stämde ju inte alls...men man vet ju aldrig...
Skitsamma alla 4cyl tusingar lär gå tillräckligt för dom flesta, det är nog mer en smaksak... :)
 
EBS skrev:
...Klart dom där extra 1 ½ hästarna gör skillnad. Hur ska man annars va snabbast från krovmojjen?!
:-) Jag tar ditt inlägg som ironi om nu någon tror något annat.

Alla enlitershojar av idag har effekt nog att slå runt om de får chansen. Detta innebär att den som är snabbast från korvmojen (förutsatt att chaffisarna åker optimalt och att knarrarna har baktofflor som fäster ordentligt) är den knarr som har tyngdpunkten längst fram och lägst ner. Den knarren kan accelerera bäst utan att börja resa.
Varför tror ni man har toklånga svingar på dragracingknarrar?
Med andra ord skulle _lång_ hjulbas vara att föredra i ovanstående scenario då detta gör att tp hamnar längre fram relaterat baktofflan.

Och om nu korvmojen ligger runt ett hörn så är det ändå inte mest effekt som är snabbast iväg, det är fortfarande den mest lätthanterade knarren som är snabbast. En gammal RD350 i gott skick är säkert rätt snabb runt första hörnet. (men sen...)

Med andra ord finns det bara två ställen där mest toppeffekt vinner: Lång, rak motorväg (hur kul är det) och på ljugarbänken.
 
Man börjar ju undra om man är nog mycket MAN för en sån best.... :yoparty :yoparty :yoparty
 
Felix skrev:
Satan, min gixxer är ju slö i jämförelse med vad som skrivs om dessa modeller!!
Skall bli intressant att se vad de gör i bänken och och inte bara i reklamskrifterna..

Kawa brukar inte lura sina kunder... :D
 
Felix skrev:
Satan, min gixxer är ju slö i jämförelse med vad som skrivs om dessa modeller!!
Skall bli intressant att se vad de gör i bänken och och inte bara i reklamskrifterna..

Det är ju 180 hk i motorn på din gixxer utan ramair :D :yoparty
 
evilv2 skrev:
...1385mms hjulbas.... :Bugar
Lika kort som den kortaste 600:an. Smal över tanken som en Aprilia RSV. Kawwan seglar upp... :kär
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top