Kwack Z650-F2 -1981 Cafénågonting

Är du nöjd med m-Uniten? Hur har du löst kabelanslutningarna in i den? Är det flatstift som du skruvar fast, eller ringkabelskor? Ser ut som att du använder motogadgets reglage/knappar också, nöjd med dem isf?

Också lite nyfiken på hur du kopplat in tändningen (för det är väl CDI på din harv?) och om du använder dödaren?

Jo M-uniten levererar precis det dom säger att den gör så jag får säga att jag är nöjd. Det är runda stift avsedda för att sitta i denna typ av skruvkontakt som är klämda på kablarna.

Jag har inte motogadgets knappar då jag tyckte de var för dyra. Köpte dessa: http://chop-it.de/en/electrical-connection/black-aluminium-switch-for-22-mm-handlebar

Verkar som chop-it har höjt priset på dem vill minnas att det skilde mer än det gör nu.
De funkar bra än så länge.

Jag har CDI på min det stämmer. Tändspolar och CDI-box matas från AUX på M-uniten, START är kopplad till styrkretsen på solenoiden.

Last edited:
fc07f32f1d4b803437a38e315651dbfe.jpg

Bytte olja och kollade ventilspel, passade på att byta ventilkåpspackning men den nya svettas lite den med. :/

Nya hantag och en styrändsspegel.

4096fa98de10fa404e0da994c6b84cf7.jpg

Lackat lamphuset svart och flyttat ner det lite. Tror det kommer åkas så här tillsvidare, fortsättning följer till vintern.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

Last edited:
Oh, ser riktigt bra ut!! Själv ärvt farsans gamla z500.. blir nog liknande stuk! :tummenupp

Blev jy riktigt snyggt med lackat lamphus!

Adse, ser att du bor i Malmö. Blir du sugen på att göra dig av med fin Z500 så hojta till. Alltid bra att ha en i reserv:)
Oh, ser riktigt bra ut!! Själv ärvt farsans gamla z500.. blir nog liknande stuk! :tummenupp

Skickat från min A0001 via Tapatalk

Blev jy riktigt snyggt med lackat lamphus!

Adse, ser att du bor i Malmö. Blir du sugen på att göra dig av med fin Z500 så hojta till. Alltid bra att ha en i reserv:)

Skickat från min A0001 via Tapatalk

Tjena Tim!

Just nu läcker cylinderfotspackningen, och ska försöka fixa det innan sommaren är slut.
Den har gått 7100 mil, Men visst, Vad är du beredd att ge? ;)

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla