Kvinnor kan!

WOW. tror det är första gången någonsin jag sett en kvinna göra nått sånt där! I alla de 33 532 andra liknande filmer jag sett är det karlar som stått för en sån där bravad.

WOW. tror det är första gången någonsin jag sett en kvinna göra nått sånt där! I alla de 33 532 andra liknande filmer jag sett är det karlar som stått för en sån där bravad.

Jasså, kul att jag har tagit din förstagångenjagserentjejramlapåmotorcykelpåyoutube-oskuld :banana

Ja, fast vi har ännu inte sett hur många trådar man kan starta om denna. 3-4 hitintills kanske bara är början...

Tyvärr får jag erkänna att jag sett två personer göra ganska precis den grejen och, (här kommer det), båda var av honkön. Jag vet att det finns en tråd om det där med att det låser sig i hjärnan på ffa kvinnor(?) och de släpper helt enkelt inte gasen.

Dottern (9-10 år nånting då kanske) bara tokgasade när hon fått rull på fiddyn, hennes första försök. Hon har åkt men inte kört 2-hjuligt själv tidigare. Kommer dock till sina sinnen och frikopplar. Lättad släpper hon handtaget men frikopplar snabbt igen. Allt utan att släppa gasen och sen var jag framme och tryckte dödaren med tvåhandsgrepp beredd att dra kull henne om jag skulle missa och hon släpper igen. Hon hade då bara ett par meter till en träddunge med en bra vall framför som avstamp.

Den andra incidenten innefattar samma fordon fast med en vuxen människa vid rodret. Ungefär samma scenario men med tristare utgång. Ingen tendens till att frikoppla och gasen helt i botten. Inga skydd trots tjat från min sida; "Skulle ju bara prova lite". Där blev det wheelie, en obehaglig luftfärd och en hel del obehagliga sår.

Det här är två sansade personer utan något nämnvärt riskbeteende i övrigt.

Jag fattar men fattar ändå inte.

Tyvärr får jag erkänna att jag sett två personer göra ganska precis den grejen och, (här kommer det), båda var av honkön. Jag vet att det finns en tråd om det där med att det låser sig i hjärnan på ffa kvinnor(?) och de släpper helt enkelt inte gasen.

Dottern (9-10 år nånting då kanske) bara tokgasade när hon fått rull på fiddyn, hennes första försök. Hon har åkt men inte kört 2-hjuligt själv tidigare. Kommer dock till sina sinnen och frikopplar. Lättad släpper hon handtaget men frikopplar snabbt igen. Allt utan att släppa gasen och sen var jag framme och tryckte dödaren med tvåhandsgrepp beredd att dra kull henne om jag skulle missa och hon släpper igen. Hon hade då bara ett par meter till en träddunge med en bra vall framför som avstamp.

Den andra incidenten innefattar samma fordon fast med en vuxen människa vid rodret. Ungefär samma scenario men med tristare utgång. Ingen tendens till att frikoppla och gasen helt i botten. Inga skydd trots tjat från min sida; "Skulle ju bara prova lite". Där blev det wheelie, en obehaglig luftfärd och en hel del obehagliga sår.

Det här är två sansade personer utan något nämnvärt riskbeteende i övrigt.

Jag fattar men fattar ändå inte.

Att klassa det beteendet som kvinligt är inget annat än korkat.
Jag har sett både killar och tjejer göra det, och det är inget märkligt med om man inte är van vid motorcyklar. Om hojen drar iväg från dig så greppar du instinktivt hårdare om det du håller, vilket råkar vara gasrullen på en hoj, reptilhjärnebeteende och absolut inget rellaterat till någons kön...

Lät en kompis provköra en bil jag hade för många år sedan. Den hade 226 hk och var framhjulsdriven. Jag sa åt honom att ta det lite lugnt. Visste att han inte var van att köra bilar med mycket effekt och att han var en impulsiv person. Vid trafikljuset ska han visa att han minsann kan och trycker gasen i botten så att hjulen spinner och studsar och varvmätaren slog mot varvstoppet. Han var som förstelnad och släppte inte gasen...

Att klassa det beteendet som kvinnligt är inget annat än korkat.
Jag har sett både killar och tjejer göra det och det är inget märkligt om man inte är van vid motorcyklar. Om hojen drar iväg ifrån dig så greppar du instinktivt hårdare om det du håller i, vilket råkar vara gasrullen på en hoj. Detta kallar jag "reptilhjärnebeteende" och är absolut inte relaterat till vilket kön personen har...

Förlåt, fröken.

(...och för att inte du ska behöva uppleva nesan att bli utpekad som korkad har jag korrigerat citatet. Allt kunde jag inte med att rätta till då ändringarna möjligen skulle kunna inverka menligt på innehållet.)

Att klassa det beteendet som kvinligt är inget annat än korkat.
Jag har sett både killar och tjejer göra det, och det är inget märkligt med om man inte är van vid motorcyklar. Om hojen drar iväg från dig så greppar du instinktivt hårdare om det du håller, vilket råkar vara gasrullen på en hoj, reptilhjärnebeteende och absolut inget rellaterat till någons kön...

Med skillnaden att de killar jag sett göra det faktiskt tar till sig tillsägelsen "Släpp gasen när det går för fort/blir otrevligt" och inte gör om resan en andra gång.

Å andra sidan tenderar killar att göra fler/mer spektakulärt dumma saker...

Förlåt, fröken.

(...och för att inte du ska behöva uppleva nesan att bli utpekad som korkad har jag korrigerat citatet. Allt kunde jag inte med att rätta till då ändringarna möjligen skulle kunna inverka menligt på innehållet.)

Du får en stjärna i kanten för dina sprkåliga kunskaper. Men du är fortsatt korkad om du seriöst tror på det du själv skrev, och låter bli att bemöta det med en så taskig skenmanöver som att rätta min svenska när jag är hög på smärtstllande...

Med skillnaden att de killar jag sett göra det faktiskt tar till sig tillsägelsen "Släpp gasen när det går för fort/blir otrevligt" och inte gör om resan en andra gång.

Å andra sidan tenderar killar att göra fler/mer spektakulärt dumma saker...

Sist jag såg en incident av denna rang var när en manlig bekant till mig skulle testa att köra en fiddy. Han "trillade" av hojen och blev hängandes efter det lilla fanskapet med magen mot marken. Trots högljudda påtalningar on att han skulle släppa gasen så klämmde han för gotta livet fast vid rullen och fick sig en riktigt trevlig roadrash över hela magen...
Han hade ivf. vett nog att svära att han aldrig mer skulle testa något liknande, men skadan var redan skedd så att säga :D

Du får en stjärna i kanten för dina sprkåliga kunskaper. Men du är fortsatt korkad om du seriöst tror på det du själv skrev, och låter bli att bemöta det med en så taskig skenmanöver som att rätta min svenska när jag är hög på smärtstllande...

Du bevisar bara hur klokt jag handlar som inte går i polemik med dig i frågan. Möjligen när du trippat klart.

Krya på dig.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back