Kvinnfolk, ett otyg?

Finns bra kvinnor?

• Antal röstningar
    0
Gift med en bondtös sedan 14 år.
Visst finns det.
Aldrig grälat, trots att jag endast köpt blommor en gång (tycker att det verkar misstänkt att fjäska).
Sist jag gav henne en present, så var det en motorsåg.

Varför skulle jag vara desperat om jag gillar att serva min pojkvän? Han blir glad av det, jag blir glad av det. Ingen lider ju av det mer än att det verkar sticka i ögonen på dig, eller ?

Nej då, om du är så som du säger, och dessutom är attraktiv, har stålar, hjärna osv så är det ju guld. Världens kap. Tyvärr är jag så pass cynisk att jag tror att man blir som du pga att man saknar andra grejor och måste kompensera. :)

Visst finns det.
Aldrig grälat, trots att jag endast köpt blommor en gång (tycker att det verkar misstänkt att fjäska).

Har ni aldrig grälat på 14 år skulle jag säga att ni är högst dysfuktionella. :näsblod Bråka är mänskligt, alla gör det. De som INTE bråkar blir jag livrädda för. Då är något riktigt skevt.

Last edited:
Nej då, om du är så som du säger, och dessutom är attraktiv, har stålar, hjärna osv så är det ju guld. Världens kap. Tyvärr är jag så pass cynisk att jag tror att man blir som du pga att man saknar andra grejor och måste kompensera. :)

Finns ingen anledning att ljuga. Vad skulle det kunna tänkas vara som jag skulle sakna?

@MrsLaphroaig: Du kan ju inte vara på riktigt. Det måste finnas en massa catches?? Ingen vill serva någon på det sättet du beskriver. Du måste vara sjukt desperat.
:)

Varför anses det så "konstigt" att man vill ta hand om och göra saker för den man älskar? :va :va
Varför måste det finnas "en massa catches"?? Är det så otänkbart att man bara vill vara snäll och bryr sig om?
Är det desperat att se till att de man älskar har det bra? :va
Förstår faktiskt inte varför det ska vara så omöjligt att helt enkelt vara vänlig och göra något fint för någon medmänniska utan att förvänta sig något tillbaka. Har mänskligheten helt förlorat medkänslan och kärleken till andra människor utom sig själv. Har världen verkligen blivit så självisk och egofixerad?
Isf tycker jag det är jäkligt tragiskt faktiskt.

Mrs Laphroaig: :tummenupp Jag tycker det är väldigt snällt och fint gjort av dig att du pysslar om din karl. Att du dessutom gör det för att DU mår bra av det och att DU faktiskt VILL göra det gör dig till en väldigt empatisk människa i mina ögon. Det visar ju att forumet iaf har en medlem som inte är fixerad vid det egna jaget. :yoparty :yoparty

Har ni aldrig grälat på 14 år skulle jag säga att ni är högst dysfuktionella. :näsblod Bråka är mänskligt, alla gör det. De som INTE bråkar blir jag livrädda för. Då är något riktigt skevt.

Håller med dig i princip.
Dock inte i detta fallet.

Anser även att man skall passa sig för folk som har för välstädat hemma.
Vad försöker de dölja?

Håller med dig i princip.
Dock inte i detta fallet.

Anser även att man skall passa sig för folk som har för välstädat hemma.
Vad försöker de dölja?

Ajdå, då ligger vi verkligen i riskzonen. Pedantiskt välstädat (sköts av den kvinnliga halvan i förhållandet) samt grälar aldrig. Tror inte vi har någon allvarlig störning, vi har bara inget att bråka om. Och hon är inte precis typen man stör sig på heller. Tror par mest bråkar om pengar, direkt eller indirekt, och det är något vi helt enkelt inte kan tjafsa om.

<bittermode = on>
Det finns bra kvinnor, ända tills dom får för sig att modifiera beteendet på sin partner trots att det var orginalutförandet dom fastnade för. Inträder ofta efter familjebildande då förväntningarna på partnern reduceras till att vara en hobby- och intresselös hushållsmaskin.

I samma veva blir samlivet en handelsvara värderad i antal körda diskmaskiner, skrubbade badrum och dammsugningar.

Jag har dock blivit upplyst om att det tydligen finns undantag...
<bittermode = off>

/D

Du menar om han VILL göra samma för mig? Ja då får han göra det om han vill, tycker det är roligt och trivs med det. Inga problem :)

Dissa inte beteendet så kategoriskt då. De flesta som öppnar dörrar och betalar middagen tror jag ändå gör det av fri vilja, för att de VILL göra det.

Och gör folk det av tvång tror jag det är nåt annat fel på dom.

Allt är egoistiskt..

Jag och min resp. är likadana, vi är våra att tas med när vi är låga.

Är jag således låg så ser hon till att lätta upp min verklighet. Är det en skön kväll med middag hemma, en öl ute en tisdag eller ett xxxxx som behövs spelar mindre roll. Behöver jag komma ifrån så får jag order om att gå och träna eller whatever.

Min tro är dock att även om hon (eller jag) aldrig gör det med nån elak baktanke, så ger man för att få. Man får av en nöjd partner, inte en som är bitter och sur på jobbet, vännerna, idioten på bussen eller vad som..Ibland räcker det med att komma hem till en ros i hallen och en hångelsugen tjej för att allt ska rinna av en. Är det så svårt att ge det då?

Går du till kvinnor? ta med piskan - Nietzsche

Dissa inte beteendet så kategoriskt då. De flesta som öppnar dörrar och betalar middagen tror jag ändå gör det av fri vilja, för att de VILL göra det.

Och gör folk det av tvång tror jag det är nåt annat fel på dom.

:fakta

Det man reagerar på är det tvångsmässiga förhållningssättet vissa verkar ha gentemot sin/a partner/s. För att tala klarspråk, jättebra om det är ärligt och kommer från hjärtat. Tyvärr tror jag knappast det. Ingen människa bara ger och ger och ger utan att få tillbaka. Gör man det ändå är något fundamentalt fel.

Följdfråga, får ni samma tillbaka?

Är det så att ni får lika mycket tillbaka som ni påstår att ni ger är det ju toppen. Känns dock för bra för att vara sant.

Visst finns det.

Senast jag köpte en blomkvast, för lite uppmuntran......kom kommentaren istället.

- Var har du nu hittat på för något dumt:confused:

Fjäsk funkar inte...

:fakta

Följdfråga, får ni samma tillbaka?

Är det så att ni får lika mycket tillbaka som ni påstår att ni ger är det ju toppen. Känns dock för bra för att vara sant.

Sammafattningen av ovan beskrivning stavas ömsesidig respekt. Vi har den och den funkar alldeles utmärkt. Dock tror jag allt för många förhållanden har en stor obalans på den punkten.

Senast jag köpte en blomkvast, för lite uppmuntran......kom kommentaren istället.

- Var har du nu hittat på för något dumt:confused:

Fjäsk funkar inte...

Eller så är det så enkelt att stackarn fått så lite uppskattning att hon inte ens förstår det när det väl kommer :rolleyes: .

Först tänkte jag NEJ!!! Kvinnor är dumma i huvudet.
Men sedan kom jag att tänka på Madhonda... :tuttar :Bugar :kär :slicka

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...