Kvinna voltade med bilen – blev bestulen på sina värdesaker.....

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Kvinna voltade med bilen – blev bestulen på sina värdesaker

Slog till när hon satt fast upp och ner

En kvinna voltade i eftermiddags med sin bil och landade på taket.

När en grupp män stannade vid olycksplatsen trodde vittnen att de skulle hjälpa henne – men i stället stal de kvinnans värdesaker.

– Jag har aldrig varit med om nåt liknande, säger en person på platsen.



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17579366.ab

Jag behöver väl inte så mycket.... nya trenden efter att "Råna folk liggande på rälsen"... :dummer

Med vänlig hälsning
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Helt stukat...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Fyra tjuvar bestal en kvinna, minuterna efter att hon voltat med sin bil. Kvinnan var fortfarande kvar i den kraschade bilen när de tog hennes värdesaker och försvann.

– Jag har aldrig varit med om något liknande. Det här är ovanligt fräckt. Att ge sig på en person i en så utsatt situation, det gör man bara inte, säger polisens presstalesman Jan Strannegård.

Det var på länsväg 184 utanför Skara som kvinnan strax efter 16-tiden voltade med sin bil. Hon blev hängandes upp och ned medan vittnen skyndade fram för att hjälpa till.

– Samtidigt som de håller på att försöka få loss henne kommer det fram fyra killar till passagerarsidan. De kopplar loss henne från bilbältet, hon faller ned och slår i huvudet, berättar Jan Strannegård.

Efter att vittnen hjälpt kvinnan ut ur bilen upptäckte hon att både mobiltelefon och handväska var borta. Samma sak gällde de fyra männen.

– I den tumultartade situationen märkte de andra vittnena inget. De hade fullt upp med att hjälpa kvinnan. Men vi har säkrat några spår på platsen som kanske kan hjälpa oss i utredningen, säger Jan Strannegård.

Kvinnan uppges må bra efter omständigheterna men fördes till Kärnsjukhuset i Skövde för att tas om hand. Polisen rubricerar händelsen som stöld och spanar efter gärningsmännen.


Källa: DN.se

"Polisen säkrade spår från platsen och spanar efter gärningsmännen. Kvinnan fördesmed ambulans till Kärnsjukhuset i Skövde."

Källa: Skaraborgs Läns Tidning

Spåren = En av tjuvarna uppges ha en taturering på halsen och glasögon samt att de färdades i en silvrig bil av äldre modell
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hände för ett par år sen, en körde av vägen, satt fastklämd. Då dyker två snubbar upp med lettisk reggad skåpbil, plockar allt som inte satt fast och drar.. never ride without yer shotgun.....
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ett litet kablage direkt från batteriet och en pet-flaska vatten till present till dessa medmänniskorna...
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Det sjukaste är hur j*vla fort det gått utför...
Jag är ändå inte så jäkla gammal än men minns ändå hur det var "bättre förr"...

Mmm, polaren råkade förvisso ut för likartat efter krasch med moped 1989 då någon av "åskådarna" till kraschen som kollade hur han mådde snodde prylar från honom "innan hjulet slutat snurra" som han uttryckte det. Men visst är det säkerligen vanligare nu.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jo, för det måste vara en tattare, inget svenskfött knarkande avskum skulle stjäla om tillfälle gavs....
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Det sjukaste är hur j*vla fort det gått utför...
Jag är ändå inte så jäkla gammal än men minns ändå hur det var "bättre förr"...

Vem tror du att du lurar, vi vet alla att du är lastgammal :tuttar

Men jag håller med, den mänskliga dekadensen verkar ha blivit något av en fluga på senare...
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Är du säker?

En kompis till mig har diabetes. När han blev medvetslös och liggande på gatan var det någon som rensade hans plånbok. Där fanns tydlig information om att han är diabetiker och om vad man bör göra om han är medvetslös. Hans plånbok låg slängd vid sidan om honom när näste man fann honom.

Detta är ca 25 år sedan.

Men visst. Det var mycket bättre förr....
Det sjukaste är hur j*vla fort det gått utför...
Jag är ändå inte så jäkla gammal än men minns ändå hur det var "bättre förr"...
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06

Självklart har liknande grejer hänt även förr, men nuförtiden kan man ju läsa om skottlossningar, personrån osv varje morgon när man slår upp tidningen. Och min känsla är att det inte var lika "vanligt" för ett par år sen.

Enligt den statistik jag hittade (källa BRÅ samt SCB) så har iaf våldsbrotten nästan 3-dubblats sen 1980. Visst, det kan ha med ökat antal anmälningar, men bara det? Njae..
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag tror det är lite av båda delar.
Idag anmäls ju saker som man aldrig skulle tänkt tanken att anmäla när jag var i tonåren.

Skottlossning ligger inte på den listan.

Självklart har liknande grejer hänt även förr, men nuförtiden kan man ju läsa om skottlossningar, personrån osv varje morgon när man slår upp tidningen. Och min känsla är att det inte var lika "vanligt" för ett par år sen.

Enligt den statistik jag hittade (källa BRÅ samt SCB) så har iaf våldsbrotten nästan 3-dubblats sen 1980. Visst, det kan ha med ökat antal anmälningar, men bara det? Njae..
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag är ändå inte så jäkla gammal än men minns ändå hur det var "bättre förr"...

En bättre version av det hela
"Det var kanske inte bättre förr, men det är sämre nu"


Det är fan inte ofta jag läser vare sig Aftonblaskan eller Häxpressen, men den här krönikan var fan bra:

Skäms för att vara svensk.

Det är inte så lite Indien över Sverige.
Sex tonårskillar har upprepade samlag med en 15-årig flicka mot hennes vilja i ett
mörkt, låst rum.
I tingsrätten fälls de för gruppvåldtäkt.
I hovrätten frias de helt.
Ibland skäms man för att vara svensk.
Kanske är det här ämnet lite för allvarligt för att raljera med men det ligger nära till
hands när man följer den våg av avsky och uppgivenhet som kommit efter den
uppmärksammade friande domen.
Klyftan är nu bottenlös och oöverbryggbar mellan vanligt folks rättsuppfattning och
lagen tolkad av juridikens främsta hjärnor.

Då är det lätt att i vanmakt ta till det här med Indien eftersom vi svenskar
uppfostras till att tro att vårt land är det främsta i världen när det gäller det
mesta men fram för allt när det gäller kvinnors rättigheter.
Efter den uppmärksammade gruppvåldtäkten på en buss i Indien som avslutades
med att den unga kvinnan slogs ihjäl följde våldsamma demonstrationer och vi fick
höra att i Indien kan man våldta hursomhelst utan att någon bryr sig.
Vad är då skillnaden mot Sverige?
I vårt välordnade land anmäldes enligt brottsförebyggande rådet förra året 6 203
fall av våldtäkt. Det är 17 stycken om dagen.
Räknar man in det mörkertal som forskarna uppskattar till cirka 80 procent sker det
50 våldtäkter om dagen.
I världens lyckligaste land, där cyklister måste ha hjälm och man får böta för att
kasta papper på gatan.
Visst är det svårt att begripa. Sverige har en starkare jämställdhetskultur än de
flesta andra länder.

Men vi har också en alkoholkultur som är skrämmande och som ibland gör
det omöjligt för rättsväsendet att utreda vad som hänt när inte ens de
inblandade minns.
Fast så finns det de så kallade solklara fallen, som vanliga dödliga inte tycker
borde vara så märkvärdiga, som det här med den 15-åriga tjejen.
Hon går på en fest och sex killar som hon aldrig träffat tidigare drar in hennes i ett
rum. De tar hennes mobil och jacka, släcker ljuset och drar av hennes kläder. 15-
åringen säger nej flera gånger men killarna struntar i det och turas om att ha samlag
med henne.
När polisen så småningom plockar in dem ljuger de och säger att de inte ens varit i lägenheten.
De döms alla sex för grov våldtäkt och försök till grov våldtäkt av Solna tingsrätt.
Domstolen anser att flickan har befunnit sig i ett hjälplöst tillstånd. Brotten
bedömdes som grova eftersom flera personer förgripit sig på flickan och eftersom
övergreppen pågick under lång tid.
Då tycker man att det borde vara klart.

Det kan ju inte finnas någon på allvar tror att en naken 15-åring som säger
nej verkligen vill bli knullad av sex okända killar.
Svar: Jo visst finns det. Juristerna i hovrätten menar att det inte går att utesluta att
det var så.
Flickan är trovärdig, säger hovrätten, men ifrågasätter hur korrekta iakttagelser
hon kunde göra i ett mörkt rum där personer som hon inte kände sedan tidigare kom
och gick.

Hovrätten menar också att det saknas belägg för att flickan skulle haft
anledning att känna sig rädd att bli misshandlad eller råka illa ut om hon sa
nej.
Alltså har hon inte befunnit sig i "ett hjälplöst tillstånd" skriver hovrätten som
slutkläm på årets främsta juridiska akrobatnummer.
Nu ropar flera politiker och jurister att lagen måste ändras.
Hur många gånger har vi hört det?
När dagen är slut är detta ändå fakta:

I Sverige kan sex killar köa upp och tvinga till sig samlag med en 15-åring
och komma undan med det.
Det gör Sverige till ett u-land när det gäller kvinnors rättsliga trygghet vid
sexualbrott.
Det tål att tänka på när vi överlägset blickar ut över Indien och resten av världen.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Så undrar folk vad de ville ha registret till. :lol
Så de kommer alltså till att lösa fallet tack vare registret. Skönt att veta!
Nog även tack vare registret som den svenska polisen är så supereffektiv när det gäller uppklarande av t.ex. villainbrott, rån och annat smått och gott...
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Det är nog så att det uppmärksammas mer saker idag och informationen sprids på ett helt annat sätt än förr. Sedan har samhällsklimatet hårdnat. Trots det kan jag inte säga att det var bättre förr.

När jag gick i högstadiet passerade jag och en kompis en liten park mitt på dagen där några äldre killar 18+ är i full gång med att trakassera ett par yngre killar i vår egen ålder. En av de äldre killarna vänder sig då om och säger -vad glor du på! I nästa sekund går han fram och börjar sparka tills jag ligger ner i fosterställning och skyddar ansiktet. Han fortsätter sparka trots att jag inte gjort något som helst motstånd eller ens sagt ett ljud. Min blick räckte för att han skulle bli provocerad nog att sparka ner mig hänsynslöst. Jag anmälde aldrig den här händelsen till polisen.

Dessa äldre killar var så svenska man kan bli. Klädd i bomberjacka och rakade huvuden. På den här tiden var det mycket snack om ny nazism. Bank och finanskrisen hade satt sina spår. Räntorna var höga och folk hade det inte lika lätt att låna som senaste åren.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top