Kvast orsakade stort polispådrag

AluminiumHead

Hang-around
Gick med
21 Sep 2004
Hoj
Såld, söker ny...
Är det här rätt användning av våra skattepengar?

Det här råkade min f.d. granne ut för i veckan. Han blev utpekad till både terrorist, alkoholist och att ha tagit gisslan. Påpekas bör att det skedde i en liten by med 1000 invånare där ”alla känner alla”.

Artikel

Hur kan man bedöma att en person är berusad om man inte kan se skillnad på en sopkvast och ett gevär och sedan ringa polisen och berätta en påhittad historia?

Borde inte skolans "områdeschef" som ringde polisen, betala vad det kostade Staten att skicka dit ett polispådrag med över 30 poliser, tungt beväpnad piketstyrka och gisslanförhandlare???

AluminiumHead skrev:

Det här råkade min f.d. granne ut för i veckan. Han blev utpekad till både terrorist, alkoholist och att ha tagit gisslan. Påpekas bör att det skedde i en liten by med 1000 invånare där ”alla känner alla”.

Artikel

Hur kan man bedöma att en person är berusad om man inte kan se skillnad på en sopkvast och ett gevär och sedan ringa polisen och berätta en påhittad historia?

Borde inte skolans "områdeschef" som ringde polisen, betala vad det kostade Staten att skicka dit ett polispådrag med över 30 poliser, tungt beväpnad piketstyrka och gisslanförhandlare???

Äh, shit happens.......

AluminiumHead skrev:

Artikel

Glöm inte bort narkotikapåverkad & sinnessjuk, som tanterna på ett av daghemmen beskrev honom som när vi kom dit och skulle hälsa på min lille brorson. Vettskrämda kärringar vågade inte lämna sina barn för att åka och jobba, utan valde att stanna hemma och låsa om sig. Jag och sambon som körde hoj passerade 3 olika poliskontroller bara för att ta oss ut ur byn...
Tragiskt...

Ur artikeln - områdeschefen Pia Dahl skrev:
Även om det i förstone kan synas komiskt att en kvast kan förorsaka ett så stort rabalder är det här inget att skratta åt. Det kunde ha varit en beväpnad galning
Ehh..? "Det kunde ha varit en beväpnad galning"!!!! Nej, det kunde det inte, det var en gammal farbror med en kvast.

De enda galningarna tycks ju vara personalen på skolan och områdeschefen. Vad händer här näst? En sten som ser mysko ut - "det kunde ha varit en truppmina som någon pervers galning lagt ut" eller en trädsiluett som liknar en stridsvagn - "det kunde ha varit en rysk mekaniserad brigad som kom stormande fram".

Hur gammal e personen ifråga som skrivit artikeln, verkar ju ha en del problem med skrivandet iaf :va

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt