kvalitet, Daytona vs. Japs

-persson-

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Daytona 675, yz 125
hallåhejhej,

Om allt går enligt planerna har jag mitt mellankort före semestern,

och jag tänker inte köpa hoj innan jag har mitt kort, men jag vill gärna kolla runt lite i god tid.

Är sugen på en 675 daytona, men min fråga till er kunniga och hyfsat opartiska motorcyklister lyder som följer: Hur står trajjan sig gentemot japanerna i kvalitet?

övriga intryck på motorcykeln och hur den är jämfört med de japanska sporthojarna i övrigt mottages gladeligen.

//
Victor

Kvaliteten på nya triumph'er er helt ok.

Nummer 97 i NEC har kört den samma 675 i 3 säsoner och har inte haft problemer alls.... den bara kör och kör... Ingen motorrenovering eller annat.

Att det är den bästa i "600 klassen" kan du läse alle steder på nettet, jag tror ikke du kan hitta een test som den inte har vunnit... Ju, kanske en eller to, men.... den är generelt sett den bästa i klassen.

Tack!
Det är precis detta jag är ute efter; egna erfarenheter.

Att den är snabbare eller bättre på bana har jag ingen nytta av då jag inte kommer använda hojens kapacitet fullt ut oavsett vilken hoj jag köper.

Ja just det, en fråga till också. Hur är försäkringskostnaden jämfört med japanska sporthojars dito?

Karaktären på 675 var positiv. Gillade det sporttiga engelska "småputtrande" motorljudet tillika som det var en rå sporthoj,varvar lite kortare än japanerna, som alla har detdär "skrikande" 100.000rpm ljudet.:P
För mig passade den dock inte alls till körställning, kändes för liten, och då är jag bara 185cm lång.mina knän tog i i mystiska vinklar vid tanken.
Som sagt så ska också kvaliten vara god på daytona, och så har du ju någo "som inte alla har".
Ninjan är min favorit i 600 klassen hittills, satt bekvämt och verkade i allmänhet skön.

kan tilläggas att min hjässa ej sträcker sig mer än 1709mm över marken utan strumpor och skor monterade

Jag har ingen erfarenhet av Daytonan, men jag har haft min Triple i fem år nu och jag har inte haft några problem utöver de vanliga slitagedelarna. Inget som har gått sönder än så länge.

Jag har haft tre Trajjor, årsmodell 2005 och nyare och kvallitetsmässigt är dom numera väldigt bra.
Angående försäkringen så tror jag inte det finns ett enda märke som har så bra forsakringsvillkor via IF som just Triumph.
Enda anledningen att jag inte åker 675:a idag är att jag trillade över nuvarande hoj så otroligt billigt, men jag skulle byta till en Triumph i en grisblink om jag hittade en till rätt pris.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...