EBS
The one and only
Jag och Oljekyld rev hans motor idag då den gick på 3 burkar på lågvarven och var svår att starta när den var kall. Vi såg först att den hade börjat svettas lite olja vid 3ans cylinder. Första tanken "ahh, topplockspackningen är blåst" och börjar riva. När vi kommit så långt att vi ska börja lossa kammarna tar Oljekyld en titt på sina ventilfjädrar. Då märker vi att en är AV vid utblåset på 2 ans cylinder. Hojen har alltså körts en touring runda från stockholm till skåne och tillbaka och säkert flera mil här hemma med trasig ventilfjäder. Ser hur svetten börjar rinna i Oljekylds panna och ord som korkiga ventiler och trasiga kolvar kommer ur hans mun. Vi forsätter att riva och antar det värsta. Tar av toppen, inte ett märke i kolven! Kollar på ventilen, inte det minsta sne! Helt otroligt. Mina damer och herrar detta ÄR kvalité. Dom gamla gixxer motorerna är verkligen oförstörbara!
Ville bara dela med mig av dagens händelser och konstatera det som många konstaterat innan mig, dom där motorerna är mer eller mindre oförstörbara.
Skickar med en bild där man kan se den trasiga fjädern till vänster (bakom tändstiftshålet svårt att se men kolla i överkant så ser ni).
Ville bara dela med mig av dagens händelser och konstatera det som många konstaterat innan mig, dom där motorerna är mer eller mindre oförstörbara.
Skickar med en bild där man kan se den trasiga fjädern till vänster (bakom tändstiftshålet svårt att se men kolla i överkant så ser ni).
Bifogat
Last edited: