Kvalificerade hålor

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Jag har under hösten haft nöjet att arbeta i ena rediga hålor där alla affärer stänger efter 1700 i princip
Insett att glesbygden är allvarligt utrotningshotad :näsblod

1:a plats Kirkenäs Obeboligt klimat tundra frost långt in i Juni det sups friskt och allsköns blandning av människor som inte förstår vad man säger det kan bara sluta på ett sätt.

2:plats Ånge Mördande deprimerande bor det människor där lr är det sveriges svar på Gulag

3:Plats Timrå Otroligt trist ett torg som påminner om ett stalinistiskt monument

4:e Plats Skellefteå Herregud Norrland i ett nötskal, dystyma glesbygdsmän med ett ord förråd som en sten

5:e PlatsBollnäs Vacker natur och den sk brandmannen säger allt faktiskt trevligaste hittills

Ja nu kan ni kasta skit på mig vassogod och detta är ju en grym kategorisering jag vet ......

Last edited:
MC Doktorn skrev:
2459973 Jag har under hösten haft nöjet att arbeta i ena rediga hålor där alla affärer stänger efter 1700 i princip

1:a plats Kirkenäs Obeboligt klimat tundra frost långt in i Juni det sups friskt och allsköns blandning av människor som inte förstår vad man säger det kan bara sluta på ett sätt.

2:plats Ånge Mördande deprimerande bor det människor där lr är det sveriges svar på Gulag

3:Plats Timrå Otroligt trist ett torg som påminner om ett stalinistiskt monument

4:e Plats Skellefteå Herregud Norrland i ett nötskal, dystyma glesbygdsmän med ett ord förråd som en sten

5:e PlatsBollnäs Vacker natur och den sk brandmannen säger allt faktiskt trevligaste hittills

Ja nu kan ni kasta skit på mig vassogod och detta är ju en grym kategorisering jag vet ......

Brandmannen är en underlig figur. Jag är nog lite rädd för honom egentligen. Kommer att vara med på 100 höjdare inom snar framtid också så boka in..

AndreasNo skrev:
2459993 Du har inte jobbat i Karlskoga asså.. tur för dig..

Ja men ni har ju en motorbana det slår högt i min rangordning.:)

xds skrev:
2459992 Brandmannen är en underlig figur. Jag är nog lite rädd för honom egentligen. Kommer att vara med på 100 höjdare inom snar framtid också så boka in..

Jag såg han härromdan med branhjälm och myggnät vart lite rädd åxå faktiskt då han stirrade på mig som han vore påtänd

Last edited:
MC Doktorn skrev:
2459973

Ja visst är det irriterande? Nästan som folk som sär skriv er ord hela tid en.

Varenda ort i norrland med färre än 10000 innevånare skulle kunna vara med på din lista. Och det är många orter...

Gjorde lumpen i Arvidsjaur.. 5-6000 pers har jag för mig. På helgerna beger sig alla alkoholister (och alla andra för den delen) till hotell Laponia och dansar gammeldans och super. Skitfin natur även om det kändes väldigt ödsligt. Tror jag skulle få lappsjuka om jag bodde där. :näsblod

Riktig håla.

Sen har vi ytterligaren en kvalificerad håla i Sverige...... Storvreta.

Här lever och frodas Svensson i sin bubbla. De bor i små sockerlådor som står tätt packade i nånting som kallas "barnvänliga radhusområden". På uppfarterna står en nytvättad volvo och glänser. Som kostade Herr Svenssons årslön flera gånger om. Så nu sitter han med skulder upp över öronen men med en glänsande bil på uppfarten, som grannen går och blickar avundsjukt på, som han ändå inte har råd att ta ut på en tur. Barnen måste äta radhusbiff vareviga dag allt för att pappa ska ha råd med en glänsande volvo på uppfarten som retar gallfeber på grannen som fluktar över staketet...

Om det är någon som har sett vinjetten till programmet "Svensson svensson" då vet ni hur Storvreta ser ut och fungerar....
En riktig håla....

Jag jobbade mycket i Finspång som konsult för 6 år sen. DET var inte kul förutom på arbetstid då...
Själv jämför jag mest Stockholm mot "norrland", kommer från Luleå och tycker inte att det är svårt att få kontakt eller byta några ord på macken eller i butiken i "hålor". Börja snacka så får ni se.

Zee skrev:
2460051 Ja visst är det irriterande? Nästan som folk som sär skriv er ord hela tid en.

Nej konstaterande med för lång vistelse i ovannämnda orter sker en inducerad dialektal skriv variant ungefär som skaune

Back