Kval till varje ERF?

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
PW50
Det ser ut att bli trångt i år - 58 serieanmälda team så här långt, och fler lär det bli!

Anderstorp tar väl 60 startande, men de flesta andra banorna tar väl omkring 40 har jag för mig.

Förslag: Topp-10 teamen/förarna från förra året får starta i mån av plats när övriga anmält sig :hihi

Läs reglementet så får du se.

1.9.1 Träningsschema/Kvalificering

Deltagande i träning är endast tillåtet efter att MC godkänts vid teknisk besiktning

Om kval tillämpas delas de anmälda Teamen i 2 lika grupper. Kvaltiden är 45 minuter för varje grupp fördelat på förare 1,2,och 3. Ordningen för förarna i Teamet är 1-2-3-R (reserv) enligt anmälan.

Varje förare förses med en armbindel med ordningsnummer i Teamet 1-2-3-R (reserv)

1.9.2 Kvalificering med 1 grupp

Teamets bästa träningstid.

1.9.3 Kvalificering med 2 grupper

Teamets samtliga förares bästa tid läggs samman och delas med Teamet antal förare, Teamets medeltid är kvaltid. För att bli kvalificerad måste varje förare ha kört kvalet.

Hupp? Se där ja. Inte körde de med det förra säsongen iallafall. Fast vi kanske inte körde med äkta kval? Humlan?

Tror inte det var några kval med två grupper förra året.

Martinus skrev:
2055984 Tror inte det var några kval med två grupper förra året.
Har endast förekommit på Bike Week när Luff & Bike kokade soppa.

Strider skrev:
2058087 Men i år har de hyrt in en snabb A förare så det inte skall hända igen.
:)

Det kommer dock inte att hjälpa. Hugo kommer krascha på rejsen på A-torp. Det har han gjort varje år.(med min bike alla gånger) :gnissla

Strider skrev:
2058114 Är det därför Hugo inte kör i ditt team längre? :va :)

Nej, jag och Daniel planerar att köra rookierejs i år istället, med förhoppning att tvinga ner varvtiderna lite. Kanske blir nåt ERF, vi får se.

Martinus skrev:
2058108 Det kommer dock inte att hjälpa. Hugo kommer krascha på rejsen på A-torp. Det har han gjort varje år.(med min bike alla gånger) :gnissla
Va säger du.... Hugo sa att han aldrig klotat :mad:

Men vaffan, man trillar av ett par gånger under flera års tid, och så blir man offentligt uthängd till allmän bespottning :mad:

Martin, det är nog din cykel som är vurpbenägen, den verkar vara helt felinställd. :arsele

RRacer skrev:
2058643 Men vaffan, man trillar av ett par gånger under flera års tid, och så blir man offentligt uthängd till allmän bespottning :mad:

Martin, det är nog din cykel som är vurpbenägen, den verkar vara helt felinställd. :arsele

Ska nog köra ERF:et på falken och visa dig "inställningarna". :arsele

RRacer skrev:
2058643 Men vaffan, man trillar av ett par gånger under flera års tid, och så blir man offentligt uthängd till allmän bespottning :mad:

Om du klotar lite med Bajaräcern så syns det nog inte ändå eftersom den redan är så skabbig.

Strider skrev:
2063034 Lycka till, det här skall bli kul. Micke har äntligen fattat att utan snabba A förare så har man ingen chans.

Jag skall komma dragandes med minst två stycken till varje race och dom kommer att vara sjukt snabba, så jag hinner vinka till publiken. :)

A-förare iofs...men snabb? Hmmm...återstår nog en hel del på den fronten. Men kul ska det bli!!!

Strider skrev:
2063034 Lycka till, det här skall bli kul. Micke har äntligen fattat att utan snabba A förare så har man ingen chans.

Jag skall komma dragandes med minst två stycken till varje race och dom kommer att vara sjukt snabba, så jag hinner vinka till publiken. :)

Ska ni köra hela ERF-serien i år?

ZoulFly skrev:
2063128 A-förare iofs...men snabb? Hmmm...återstår nog en hel del på den fronten. Men kul ska det bli!!!
Du är vår inhyrda kvalpilot, se nu till att lägga 1.30 tider på Anderstorp.

:tungan

GSXR1100R skrev:
2068816 Du är vår inhyrda kvalpilot, se nu till att lägga 1.30 tider på Anderstorp.

:tungan

Jag har sett eran A-förare krascha på A-torp under ERF oxå. Det här bådar inte gott inför premiären. :)

Back