Kval resultat R1000 Sviestad

valmers skrev:
Jo, men det är lätt vettu, bara att vränga in hojfan i svängen och hålla stumt..... :tomten
Jag blir nog tvungen att citera mediamogulen och ledarskapsgurun Percy Nilegård.
-Tack för din insiktsfulla analys...

Don Quixote skrev:
Åk dit på nån bandag och prova själv! ;)

Och vad är oddsen för att en amatör som jag skulle lyckas hitta svaret under en eller flera bandagar då ni som tävlar aktivt och kan köra Mc på bana inte ens lyckas. (Lite tillspetsat)

Det finns nog de som kör lika snabbt just där men förlorar tid på andra ställen. Fast det var anmärkningsvärt att de 5-10 förarna närmast bakom Miinin i loppet hade problem där. Samma visa var det förra året.

Dock tyckte jag de med K5:or hade överlag mest problem, en okvalificerad gissing på för mycket effekt?????

R1 wannabe skrev:
Dock tyckte jag de med K5:or hade överlag mest problem, en okvalificerad gissing på för mycket effekt?????
K5:an ska ju vara lättkörd men ingen av dess ägare kan väl ha så mycket körtid på dem ännu.

R1 wannabe skrev:
Det är klasskillnad....
I esset efter start och mål var det flera som såg ut att köra dubbelt så fort med tanke på allt vobbel medans Miinin säkert körde fortare och hade en cykel som såg ut att gå på räls....

Vet att fler har sagt att spårvalet är viktigt i dessa kurvor men jag förstår ändå inte att ingen annan lär sej att åka lika fort som Miinin just där :va

Kan ingen (Läs Valmers Tex) förklara för en okunnig varför det är så svårt???
En anledning kan vara att Christer är väldigt bra på att justera sin fjädring, han jobbar ju med Wilbers och har även jobbat för Öhlins om jag inte missminner mig. En hoj med korrekt justerat chassie har ett övertag även med svagare motor.

Goodstuff skrev:
En anledning kan vara att Christer är väldigt bra på att justera sin fjädring, han jobbar ju med Wilbers och har även jobbat för Öhlins om jag inte missminner mig. En hoj med korrekt justerat chassie har ett övertag även med svagare motor.
Tack för en rimlig förklaring :tummenupp

Har hört att en av förklaringarna till Rossi:s storhet är hans förmåga att ställa in cykeln optimalt.
Vet inte om det är en sann historia men det var någon som sa att hans teamkollega en gång var tvungen att "låna" Rossi:s reservcykel alt. använda sej av Rossi:s inställningar och ganska omgående kapade 2 sekunder per varv jämfört med sina egna inställningar.

R1 wannabe skrev:
Tack för en rimlig förklaring :tummenupp

Har hört att en av förklaringarna till Rossi:s storhet är hans förmåga att ställa in cykeln optimalt.
Vet inte om det är en sann historia men det var någon som sa att hans teamkollega en gång var tvungen att "låna" Rossi:s reservcykel alt. använda sej av Rossi:s inställningar och ganska omgående kapade 2 sekunder per varv jämfört med sina egna inställningar.
Förmågan att analysera vad som behöver göras för förändringar ska inte underskattas. Skrönan om Rossis te<mkompis två kapade sekunder är nog bara en skröna men hans förmåga att tillsamamns med sitt team utarbeta en plan och genomföra den för att utveckla hojen är det inte.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph