Kval resultat R1000 Sviestad

Noterar att de 13 främsta i SBK kvalar inom samma sek ser ut att bli tätt race.

Någon som vet hur det gick , kom inte iväg som jag planerade :huvet

Stort grattis till #23 Peter Heggblad 4a SBK. Riktigt kul rejs att se.

Vem var han som skulle ta banrekordet/varv å hur gick det? :rolleyes:

Last edited:
MostWanted skrev:
Stort grattis till #23 Peter Heggblad 4a SBK. Riktigt kul rejs att se.

Vem var han som skulle ta banrekordet/varv å hur gick det? :rolleyes:

Vem vann , johnnys placeringar i std 600 och SBK :va

2ono skrev:
Vem vann , johnnys placeringar i std 600 och SBK :va
Cedergren kvala väll 8:a SBK sen vet jag inte riktigt vart han tog vägen.
Även STD600 försvann han nånstans. =)

Christer M. vann såklart.

Last edited:
Swedie såg ut att ha något tekniskt problem i STD600 och rullade på mysko vis av banan via gräset till depån trots att flera funktionärer beställt bärgning.

Miinin körde i en klass för sig i SBK, så mjukt att man inte förstod att det gick fort.

Neutral skrev:
Swedie såg ut att ha något tekniskt problem i STD600 och rullade på mysko vis av banan via gräset till depån trots att flera funktionärer beställt bärgning.

Miinin körde i en klass för sig i SBK, så mjukt att man inte förstod att det gick fort.
Kedjan hoppade.

Onekligen imponerade av Jerker Axelsson att bara kunna hoppa in och kvala i toppen av NSBK.

Neutral skrev:
...Miinin körde i en klass för sig i SBK, så mjukt att man inte förstod att det gick fort......
Det är klasskillnad....
I esset efter start och mål var det flera som såg ut att köra dubbelt så fort med tanke på allt vobbel medans Miinin säkert körde fortare och hade en cykel som såg ut att gå på räls....

Vet att fler har sagt att spårvalet är viktigt i dessa kurvor men jag förstår ändå inte att ingen annan lär sej att åka lika fort som Miinin just där :va

Kan ingen (Läs Valmers Tex) förklara för en okunnig varför det är så svårt???

Jompa vann Rookie 600!!!

Grattis! Grymt kört! :tummenupp

Bifogat

• 381.jpg
    381.jpg
    86.2 KB · Visningar: 97
  • 383.jpg
    383.jpg
    108.8 KB · Visningar: 111
  • 382.jpg
    382.jpg
    124.6 KB · Visningar: 140
R1 wannabe skrev:
Det är klasskillnad....
I esset efter start och mål var det flera som såg ut att köra dubbelt så fort med tanke på allt vobbel medans Miinin säkert körde fortare och hade en cykel som såg ut att gå på räls....

Vet att fler har sagt att spårvalet är viktigt i dessa kurvor men jag förstår ändå inte att ingen annan lär sej att åka lika fort som Miinin just där :va

Kan ingen (Läs Valmers Tex) förklara för en okunnig varför det är så svårt???
Jo, men det är lätt vettu, bara att vränga in hojfan i svängen och hålla stumt..... :tomten

smacker skrev:
Grattis! Grymt kört! :tummenupp

Lite morr... Jo, det är häftigt... Men nästa gång tänk på att ställa dig där du inte kan bli torpederad, tänk på vart vinden blåser... nu var det stört omöjligt för flera förare som kom in efter dig, och vissa kom med bra fart, att se utgången på kurvan. Var några som kom vääääldigt nära ytterkanten.

Nu vågar jag inte säga om det var jag som räknat fel eller någon annan men som jag räknade det så skulle ni ha kört ett varv till... Det gjorde att vi blev lite stressade på postering 2 (ingånget esset) när det plötsligt var ett stort rökmoln över hela banan.

Sedan kan man alltid ha en diskussion om regler och om dessa skall följas eller inte... men det är tävlingsjuryn som bestämmer det.

Snart är det Bike-Week och SO/SM på Gåsen. 9 dagar på bästa åskådarplats!!! :banana

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul