Kvällsträningar Falken

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Träningsdagarna är spikade för Falken.

Det har blivit lite mer Licensträning och tyvärr lite mindre gatkörning iår.

Nytt är oxå att vi räknar med att ha igång vårat tidtagningssystem alla träningar, då kan de som vill utnyttja det och tiderna kommer då även på mylaps.

http://www.falkenbergsmotorklubb.se/shownews2.php?nid=220

Torsdagen 1 april Bil/MC Endast Licensåkare 17.00-20.00 OBS! Beroende på vädret. Kontakta kansliet inför träningen för info.

Onsdagen 28 april Bil/MC Endast licensåkare 17.00-20.00.

Onsdagen 5 maj MC Licens 17.00-20.00.

Fredagen den 14 maj MC endast för anmälda till Scandinavian Open 09.00-17.00. Schema kommer.

Onsdagen den 19 maj MC Gathojar 17.00-20.00.

Tisdagen den 25 maj Uthyrd Fiver 17.00-20.00.

Fredagen den 4 juni 09.00-17.00 MC/ Bil
endast licens.

Onsdagen den 9 juni MC Gathojar 17.00-20.00.

Onsdagen den 23 juni Bil/MC Licens 17.00-20.00.

Onsdagen den 14 juli MC Gat + Licens
17.00-20.00.

Onsdagen den 21 juli MC Gat + Licens 17.00-20.00.

Onsdagen den 28 juli MC Endast Licens 17.00-20.00.

Fredagen den 6 Aug. MC Inför Supermoto
17.00-20.00.

Onsdagen den 1 sept. MC Gat + Licens 17.00-20.00.

Vecka 36 ännu inte bestämmt.

Onsdagen den 15 Sept. Bil + MC Licens
17.00-20.00.

Vecka 40 ev. uthyrd.
Vecka 41 Ledig.
Vecka 42 Ledig.
Vecka 43 Ledig.

Arrangören har rätt att ändra i programmet.

Last edited:
För mig som är "ny" i FMK (och roadracing), hur funkar träningen med mc/bil?
Vad kostar det?
Kan man föranmäla sig?
Hur långa är passen?
Mina frågor gäller endast licens träningarna.

/J

Nu vet jag inte om de har ändrat tills iår, men förra året vad det 20 min pass och så varvar man bilar och mc så man kör inte samtidigt.

350kr om man inte är medlem i klubben. Ingen föranmälan utan först till kvarn. Dock så brukar alla få köra och man sätter in en extra grupp och kortar passen om det blir väldigt mycket folk.

Tyvärr får inte alla köra, det var fullt med folk som vackert fick stå vid sidan om och se när resten hade lekstuga. Det är synd att man inte kan förboka och betala på nätet.

Tyvärr får inte alla köra, det var fullt med folk som vackert fick stå vid sidan om och se när resten hade lekstuga. Det är synd att man inte kan förboka och betala på nätet.

Även på licensträningar? Jag vet sedan innan att gathojskörningarna brukar vara fulla tidigt.

/J

varför blev det så få tillfällen för gatåkarna benny?

2 much 2 handle

Även på licensträningar? Jag vet sedan innan att gathojskörningarna brukar vara fulla tidigt.

/J

Licensträningarna har såvitt jag kan komma ihåg inte varit fulla någon gång i år. Man har löst det genom att sätta in en extra grupp och kortat tiden för alla. Däremot, som någon skrev här ovanför, så har nog gatgrupperna blivit överfulla ibland - tyvärr. Synd att man inte arrangerar heldagar på Falken på t.ex. helger. Det hade varit kanonkul! :tummenupp

Last edited:
Licensträningarna har såvitt jag kan komma ihåg inte varit fulla någon gång i år. Man har löst det genom att sätta in en extra grupp och kortat tiden för alla. Däremot, som någon skrev här ovanför, så har nog gatgrupperna blivit överfulla ibland - tyvärr. Synd att man inte arrangerar heldagar på Falken på t.ex. helger. Det hade varit kanonkul! :tummenupp

dom hade en heldag våren -07 om jag inte minns fel, det var riktigt bra:tummenupp

synd att gathojarna inte fick fler körningar med tanke på att det är populärt och ger klirr i klubbkassan men men, får försöka ta sig upp till a-torp å köra ngn av fivers dagar i sommar.

Du får ta licens Abbe, då ökar bankörningarna betydligt :)
Sedan är där faktiskt 2 heldagar i Maj på banan men det annordnas ju av utomstående så sådant gör klubben inte reklam för.
Klubben har inte bullerdagar för att arrangera heldagar, de räcker precis till för det vi gör nu. Alternativet är väl att utomstående hyr banan då räknas inte bullerdagar.

Sedan är där faktiskt 2 heldagar i Maj på banan men det annordnas ju av utomstående så sådant gör klubben inte reklam för.
Klubben har inte bullerdagar för att arrangera heldagar, de räcker precis till för det vi gör nu. Alternativet är väl att utomstående hyr banan då räknas inte bullerdagar.

ja det lutar väl åt det hållet:tungan

:rolleyes:
Med vilka då?

Fiver öppnar snart bokningen till sin exklusiva träning i falkenberg. 3 timmar öppen depå med max 35 platser. Priset blir en jämn tusenlapp.

Tycker det var riktigt tråkigt att det inte var fler dagar för gatåkare.

Licensgruppen var väl aldrig full medans gatgrupperna var fulla nästan alla gånger så folk fick stå vid sidan om.

Tycker det var riktigt tråkigt att det inte var fler dagar för gatåkare.

Licensgruppen var väl aldrig full medans gatgrupperna var fulla nästan alla gånger så folk fick stå vid sidan om.

Jo fast det handlar inte så mycket om vilka som fyller grupperna utan om vilka som kör. Förr har vi haft mycket tid till MC men eftersom efterfrågan från bilar ökar så minskar tiden för andra. Våra bullerdagar styr detta.
När klubben arrangerar träning måste klubben se till licens och träningar först och anpassa schemat efter det och den tid som blir över blir till annat och då oxå ofta ett plus i kassan men det får inte styra verksamheten så det straffar ut den verksamhet som banan skall ha.

Förra året var det dock 6 kvällar för gata komb med bil ibland och licens mc ibland, detta året är det 5 men 2 av dessa är endast gata så tiden blir den samma och fler gatåkare får plats vid 2 tillfällen. April har alltid varit endast licens träningar så det är inget nytt. Från Maj och framåt har Licens 6 träningar och gata 5 om jag inte läste helt fel...så det är gjort ganska rättvist trots allt :)

Jag undrar lite vad som gäller. Skall köra en licenskurs 9-10 på sviestad och undrar vad som krävs av mig och min båge hos er. Bor ju en bit utanför GBG så en del kvällskörningar hade jag tänkt köra med er i (licens). Skall man va medlem och måste man lösa ut licensen?
Mycket fråger men längtar tills säsongen sätter fart.

Jag undrar lite vad som gäller. Skall köra en licenskurs 9-10 på sviestad och undrar vad som krävs av mig och min båge hos er. Bor ju en bit utanför GBG så en del kvällskörningar hade jag tänkt köra med er i (licens). Skall man va medlem och måste man lösa ut licensen?
Mycket fråger men längtar tills säsongen sätter fart.

Du behöver inte vara medlem i FMK för att få köra kvällsträningen, däremot MÅSTE du ha löst ut din licens. Om du är osäker ring Helena på Telefon: 0346-190 33
http://www.falkenbergsmotorklubb.nu/

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...